פרופ' יחזקאל דרור, חבר ועדת וינוגרד, קובע כי שלושה דברים בהתנהלות הממשלה חמורים בעיניו ומוכיחים שהממשלה מנוהלת לא באופן ממלכתי אלא באופן עסקני פרטי..
"הראשון הוא שאחרי דו"ח וינוגרד החלקי לא פוטרה או התפטרה הממשלה, וכך גם לגבי הדו"ח המסכם של ונוגרד שהוסיף על הדו"ח החלקי ליקויים נוספים כהנה וכהנה. כמו כן מאכזב ביותר המידע על קבלת מזומנים בידי ראש הממשלה ללא הסבר מצידו", אומר פרופ' דרור.
"השאלה אינה משפטית. מה שמדאיג הוא שבכל מדינה מתוקנת אם ראש ממשלה או שר בכיר מקבל כסף מזומן ולא נותן הסבר סביר או קובע שזה שקר, לא בא בחשבון שהוא ימשיך בתפקידו", אומר פרופ' דרור.
הסוגייה השלישית שמוכיחה כשל ערכי בהנהגת המדינה היא שלמרות המלצות הועדה וממצאיה הברורים שבזמן המלחמה לא היה ראש אסטראטגי לא נעשה דבר על ידי הממשלה כדי לתקן את התפיסה הביטחונית של ישראל, כפי שדרשה הועדה. הוא קובע בדבריו כי לראש הממשלה אין תפיסה ביטחונית אסטראטגית ואין מי שיסייע בידו כדי להשלים את החסר, כדוגמת המועצה לביטחון לאומי.
דרור מציין כי הדו"ח לא קובע מפורשות שראש הממשלה צריך להתפטר כיוון שאת השאלה הזו הותירה הועדה לציבור, אך כל אחד מהפרקים שהזכיר מצדיק לטעמו את התפטרות ראש הממשלה. "ההמלצה העיקרית הייתה הקמת מועצה לביטחון לאומי והיום המועצה לביטחון לאומי נמצאת באחד המצבים הגרועים שהיו אי פעם".
"ללא ראש ממשלה עם ראש אסטראטגי מטה בלבד לא עוזר. גם לראש מועצה עם ראש אסטראטגי מועצה לביטחון לאומי יכולה לסייע. ישראל ניצבת לפני בעיות קיומיות ולעומת זאת אין ציוד מינימאלי בדמות מוח מרכזי של השלטון"
לשאלת שחרור סמיר קונטאר ועסקת השחרור הנרקמת בימים אלה אומר דרור כי בדו"ח וינוגרד קיים פרק שלא זכה להתייחסות ראויה של התקשורת והוא סוגיית שחרור המחבלים. "ישראל חינכה את אויביה להשתמש בחטיפות כנשק אסטראטגי נגדה. אמנם אין כאן תשובה לשאלה המוסרית כמה לשלם עבור מה, אבל עקרונית שורה של מקרים בהם ישראל שילמה מחיר לא פרופורציונאלי עבור חיילים מבטיח חטיפות בעתיד", אומר דרור הסבור כי על ישראל להציב קו אדום שמעבר לו לא תשחרר מחבלים בעסקאות עתידיות.