מטה מאבק הנכים דורשים את החזרת הסייעות. דפנה אזרזר, יו"ר מטה ההורים להחזרת הסייעות שוחחה ביומן הצהרים של ערוץ 7 על המציאות הקשה בה חיים הורים וילדים מוגבלים.



"עד תחילת השנה הוקצו 136 תקנים לילדים במצב מאוד מורכב וקשה", אומרת אזרזר המספרת כי על הקיצוץ כלל לא נמסר להם מגורם רשמי. "בתחילת השנה אפילו לא התבשרנו על הקיצוץ. הגענו עם הילדים ופתאום הודיעו לנו שאין דבר כזה סייעות אישיות. זה מצב בלתי הגיוני לשים ילדים במצב כזה בלי סיוע".



לנוכח המציאות החדשה "חלק מהילדים נשארו בבתים. לא הלכו לגנים ובתי הספר מאז תחילת השנה. חלק מהילדים קיבלו אישור לשלם באופן פרטי לסייעת, אבל לחלק משרד החינוך לא מאשר לכל אחד להכניס סייעת. חוץ מזה שלא לכל אחד יש את היכולת לשלם לסייעת".



אזרזר מספרת על מצוקת הילדים שללא סייעות מגיעים למקרים קשים של "שבירת ידיים, שיניים ורגליים. ילדים שלא אוכלים כי אין סייעת שיאכילו אותם וכו' מצב מזעזע. פשע של ממש".



לדבריה ההורים שומעים שעניינם יטופל לאחר שיישמעו ויילמדו המלצות ועדת דורנר, אבל בינתיים שום דבר לא קורה. "אומרים לנו שסייעת אישית יוצרת תלות ולכן עדיפה סייעת לכל הכיתה. איך ילד עם פיגור קשה יוכל להיות עצמאי? אם הילד שלי היה עצמאי הייתי מבקשת עזרה".



לדבריה לעומת הצרכים הרבים והקשיים הנערמות לא מקבלים ההורים "שום התגמשות מכיוון משרד החינוך. לא די בכך אלא שהם תובעים את ההורים על פגיעה בחוק חינוך חובה. כלומר כל מי שחושש לשלום הבן שלו ולא שולח אותו לבית המשפט מואשם בפגיעה בחוק חינוך חובה". אזרזר מציינת כי הפרקליטות מנעה את הביזיון המשפטי הזה כשמשכה את העתירה.



כעת צפויים ההורים להמשיך בצעדי המחאה בהם גם מול ביתה של שרת החינוך. "השרה הבטיחה לנו שילדים יושגחו על ידי סיוע צמוד גם אם לא יקראו לזה סייעת. אמרתי שאמתין חודש אבל שום דבר מההבטחה הזו לא קרה", אומרת אזלזל וקובעת "מסרבים להיפגש איתנו".