ד"ר מאיר רוזן, שגריר ישראל לשעבר בארה"ב וצרפת, מביע בראיון לערוץ 7 ספקות באשר לאפשרות שאירופה תמלא תפקיד מועיל במאמצים הדיפלומטיים בעקבות המלחמה בדרום, "עד עכשיו אירופה לא שיחקה תפקיד חיובי בפוליטיקה המזרח תיכונית, ואסור לשכוח את העובדה שכאשר ישראל חתמה על הסכם שלום עם מצרים פרסם האיחוד האירופי הצהרת גינוי להסכם, זאת על מנת לרצות את מדינות ערב הקיצוניות שישראל הייתה זקוקה לנפט שלהן".

רוזן מזכיר עוד, כי כשהתחילו מעשי הטרור של אש"ף וערפאת, הגיעו כמה ממדינות אירופה המרכזיות להסכם עם אש"ף, לפיו הם לא ילחמו בו בתמורה להתחייבות מצידו שלא לפגוע באזרחים אירופיים, זאת על אף העובדה שהוא המשיך לבצע פיגועי טרור נגד יהודים ברחבי העולם.

רוזן מסביר, כי ישראל קיוותה שבעקבות גל אירועי הטרור שבא לאחר ה- 112 בספטמבר 'יפול האסימון' לאירופאים והם יבינו את הצורך במלחמה נחושה בטרור, אולם מזמן לזמן אנחנו מגלים שאולי כך היה ראוי להיות אולם מדינות אירופה ממשיכות להיות חד צדדיות, בין השאר עקב המיעוטים הערביים הגדולים החיים בקרבם.

רוזן מספר על מחקר שערך האיחוד האירופי בעקבות נתון מדהים, לפיו חלה עלייה של 50% במספר מקרי האנטישמיות במדינות האיחוד, שעל פיו מקורם של מרבית האירועים האנטישמיים הוא במוסלמים קיצונים שהגיעו לאירופה על גלי ההגירה ממדינות ערב.

רוזן מסביר כי בצרפת ישנם 7 מיליון ערבים, בבלגיה ישנו מיעוט ערבי משמעותי, ובבריטניה נוצר מצב בחלק מהמקומות, שהמיעוט הערבי משפיע באופן ניכר על תוצאות הבחירות המקומיות, דבר הגורם לפוליטיקאים בריטים היודעים את האמת על הסכסוך הישראלי-פלסטיני ועל כוונותיה של איראן, ואף על פי כן מתנגדים להטלת סנקציות על איראן וחמאס, על אף שהן אינן מסתירות את כוונתן להשמיד את ישראל.

רוזן מעריך כי העמדה האירופית אינה עשויה להשתנות באופן משמעותי, זאת עקב העובדה שישנן 23 מדינות ערביות ומדינת ישראל אחת בלבד, אולם לדבריו אין להתעלם מהישגי ההסברה הישראלית בעולם, אשר בניגוד לעבר מצליחה להביא את העמדה הישראלית לידי ביטוי משמעותי.