הבוקר יתחדש בביהמ"ש המחוזי בבאר שבע משפטם של 3 תושבי המאחז מצפה עשהאל, הנאשמים בתקיפת ערבי שהצית את מטע הזיתים של המאחז ותקף את אחת התושבות באמצעות מקוש.

הדיון נועד מלכתחילה לעסוק בראיות התביעה, אך לאור ההתפתחויות האחרונות לפני כשבועיים בביהמ"ש העליון, מתכוון עו"ד יורם שפטל, המייצג את הנאשמים מטעם ארגון זכויות האדם ביש"ע, לדרוש את ביטולו של כתב האישום מטעמים של "הגנה מן הצדק". כפי שדווח באחרונה ההתפתחות החשובה והמביכה התרחשה במהלך דיון בעתירה לגילוי ראיה חסויה שהפרקליטות סירבה בתחילה לגלות גם את סיבת החיסיון. ואולם, כזכור, לאחר דקות אחדות של דיון מאחורי דלתיים סגורות, זימנה השופטת חיות את עו"ד שפטל ואת הנאשמים, וגילתה להם שהמידע החסוי הוא "היותו של המתלונן מזוהה כתומך בפעילות חמאס באזור".

בארגון זכויות האדם ביש"ע אומרים כי "בכך נחשף פרצופם המכוער של פעילי השמאל, ושל רשויות המדינה שחיפו על שיתוף הפעולה של האנרכיסטים עם פעילי טרור: משטרת חברון, פרקליטות המדינה ושר הביטחון עצמו, שחתם על תעודת החיסיון, והוסר הלוט מעל פרשה של הכפשות, שהחלה להתנהל כנגד תושבי הישוב הקטן מצפה עשהאל לפני כשנה".

בארגון מזכירים את השתלשלות הפרשה ומספרים: "באחת השבתות של הקיץ שעבר (5/7/08) הגיעה אל המאחז הקטן קבוצה של ערבים ופעילי שמאל, בראשותו של איש השמאל הקיצוני עזרא נאווי, והחלה להעלות באש את מטע הזיתים של תושבי המאחז. האש הגיעה עד סמוך לבתים, והמתיישבים יצאו לכבותה ולהניס את הפורעים. אחד הערבים, שהתנפל ותקף במכוש אישה תושבת המאחז, עוכב ע"י המתיישבים, שהזעיקו את כוחות הביטחון. ואולם, עם הגעת השוטרים, הם עצרו דווקא את המתיישבים, ושחררו את הערבי המעוכב, ואת חבריו האנרכיסטים, ללא חקירה כלל. כנגד המתיישבים הוגש כתב אישום המייחס להם תקיפה של אותו ערבי, והם נעצרו לתקופה ממושכת, והורחקו מיישובם וממשפחותיהם למשך קרוב לשנה. למעשה, המאחז הקטן התרוקן כמעט לחלוטין מגברים, בעקבות אותו אירוע פרובוקטיבי, ובכך השיגו הפורעים את זממם".

עם קבלת החלטת השופטת חיות, שלח עורך הדין שפטל הודעה לבית המשפט המחוזי בירושלים, והודיע כי בכוונתו לבקש את ביטול כתב האישום מטעמים של "הגנה מן הצדק". "יצא המרצע מן השק" – כתב עו"ד שפטל – "ומתברר שכתב האישום הינו תוצאה של רדיפה פוליטית נגד הנאשמים, כאשר מיזם משותף לפעילי חמאס ולפעילי שמאל ואנרכיסטים מקבל גיבוי מפרקליטות המדינה ומשר הביטחון, אשר עשו שימוש בכלי המקודש של חיסון מטעמי ביטחון על מנת להסתיר מידע מהנאשמים ומבית המשפט הדן בעניינם, לעוות משפט, להפוך את הפורעים ל"מתלוננים" ואת מי שהתגוננו מפניהם ל"נאשמים", לקדם את הרשעתם של הנאשמים והריסת ישובם הקטן".

בארגון זכויות האדם ביש"ע טוענים כי מדובר בתופעה רחבת-היקף של התנכלויות לחקלאים היהודיים במאחזים, התנכלויות המאורגנות ע"י פעילי שמאל קיצוני ואנרכיסטים, ומבוצעות בעיקר ע"י ערבים פעילי טרור.

נזכיר כי לפני כשנתיים פורסם דו"ח מקיף בנושא זה, תחת הכותרת "מי ישמור על הזית שלי". מאז, לדברי אנשי הארגון, "התופעה לא פסקה אלא דווקא החריפה. רשויות אכיפת החוק אינן עושות כמעט דבר על מנת לעצור בעד הפורעים, ואדרבה: מגישות כתבי אישום דווקא נגד המתיישבים".

עוד מציינים בארגון זכויות האדם ביש"ע, כי איש השמאל הקיצוני עזרא נאווי, שהינו עבריין מורשע (בין היתר על עבירות מין, וסמים) הועמד לדין ע"י המשטרה על תקיפת שוטרים, אך מצד שני לא מגישים נגדו כתבי אישום ואפילו לא חוקרים אותו כשמדובר בהתנכלויות למתיישבים. מדובר במדיניות מובהקת של איפה ואיפה – טוענים בארגון.