בית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול (ב') את העתירה שהוגשה כנגד עיריית ירושלים בנושא ביטול ההסעות בחינוך הרגיל, בשכונות מוסררה, הגבעה הצרפתית ורמת שלמה וקבע כי העירייה פעלה על פי החוק והסדירה מערך הסעות בתחבורה הציבורית המאפשר לתלמידים להגיע לבתי הספר. השופט משה סובל קבע בהחלטתו כי צריך להבטיח כי מוסדות החינוך יהיו נגישים לתלמידים אולם הנגישות אינה מחייבת הסעות מאורגנות וניתן לקיימה גם באמצעות תחבורה ציבורית. בית המשפט קבע בהחלטתו כי " החלטת העירייה להפסיק את ההסעות המאורגנות לילדי העותרים, לא הרעה את מצבם בהשוואה לייתר התלמידים בחינוך הרגיל בירושלים, אלא דווקא השוותה את ילדי העותרים אל ילדי השכונות האחרות בעיר, שמאז ומתמיד לא זכו להסעות מאורגנות לבתי הספר המרוחקים מחוץ לשכונות מגוריהם". בית המשפט אף קבע כי בהשוואה לתל אביב, הפסקת ההסעות בירושלים לא הרעה את מצב התלמידים. במהלך הדיונים בעתירה דחה בית המשפט את בקשת העותרים לצו ביניים כנגד העירייה וכן דחה בקשה דומה כנגד משרד החינוך. מעריית ירושלים נמסר כי מדיניות העירייה מעדיפה הקצאת משאבים לתוכניות חינוכיות מגוונות לטובת התלמידים ולשיפור אחוזי הבגרויות בבתי הספר בעיר, לטובת תוכנית מחשב לכל מורה והפיכת בתי הספר העירוניים לאטרקטיביים ע"י הכנסת תוכניות ייחודיות בנושאים מגוונים במאות אלפי שקלים לכל בית ספר. מערך ההסעות הפרטי שאינו מחויב ע"פ חוק (למעט החינוך המיוחד), הוחלף במערך הסעות של חברת אגד, וגובשו פיתרונות מותאמים לצרכים של השכונות השונות תוך הסדרה של קווי אוטובוס חדשים, מסלולים נוספים ותחנות סמוכות לבתי הספר בהתאם לצורכי התלמידים בכל שכונות העיר. כמו כן ממשיכה העירייה בסבסוד כרטיסיות בתחבורה ציבורית ע"פ חתך סוציו-אקונומי בהתאם לקריטריונים שהיו נהוגים עד כה בעלות כשבע מאות אלף ₪. (יחד עם זאת, מספקת העירייה פתרונות באמצעות מערך הסעות למספר בתי ספר ספציפיים ע"פ הגדרות סוציו- אקונומיות ולבתי ספר אשר נמצאים במעבר, במקומות בהם טרם אותר פיתרון).