"ילדים המצטרפים להוריהם לקניות, מעלים את עלות הקנייה בעשרה אחוזים ויותר". כך אמר אתמול (שני)פרופ' אורן קפלן, פסיכולוג קליני וכלכלן, בכנס באר-שבע לשלום הילד, המתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. פרופ' קפלן אמר את הדברים במושב בנושא ילדים וצרכנות.
יו"ר הועדה לזכויות הילד בכנסת, ח"כ דני דנון, שהשתתף אף הוא פאנל, ציין כי אסור להשאיר את האחריות להורים ולמחנכים בבתי הספר. "יש לעשות רגולציה דרך חקיקה על מנת לשנות את תרבות הצריכה". ח"כ דנון מעוניין לקדם בחקיקה גם את העברת הממתקים מקופת הסופר, המשמשת כפיתוי רב לילדים, הצבת מכונות שתייה בבתי הספר ובמתנ"סים ללא משקאות המזיקים לבריאות ועוד. "תפקיד המחוקק להוביל לשינוי בהיבטים האלה, גם אם זה יפגע בבעלי העסקים", הדגיש ח"כ דנון.
יעל ארד, מנכ"ל חברת P.M.I., מתמחה במוצרי ילדים ומותגים, טענה שאין מקום לחקיקה בנושא. לדבריה, הדגש צריך להיות על אתיקה של חברות המשווקות לילדים, שחייבות להקפיד על יחס הוגן לילדים שקלים להתפתות ולכן החברות הרוצות לאורך זמן לשווק לילדים, צריכות להפעיל הסדרה עצמית מאד חמורה בכדי לשמור על כללי שיווק נכונים לילדים.
גאיה קורן, כתבת "ידיעות אחרונות", אשר הנחתה את הפאנל, פנתה ליעל ארד ואמרה כי אם הייתה יכולה, הייתה נועלת את יעל עצמה בשירותים, שכן, ילדיה מנדנדים לה כל הזמן לקנות מוצרים המשווקים על ידי חברתה של יעל ארד. יעל ארד חייכה ואמרה בתגובה כי "גאיה שכחה עם מי יש לה עסק, ולא בטוח כי דווקא איתה הייתה רוצה להתעסק".