פרס
פרספלאש 90

נשיא המדינה יעניק מחר בשעה 18:00 בטקס חגיגי את  "אות הנשיא למתנדב" לגופים ויחידים שתרמו תרומה משמעותית לחברה בישראל ואת האות היוקרתי וכן את אות מופת הנשיא על תרומה ייחודית במיוחד לחברה בישראל  - שתוענק לרופאים רותם ומשה לפידות.

הטקס יתקיים בגינת בית הנשיא בהשתתפות 1000 אורחים, חברי ארגונים ובני משפחותיהם של 12 המתנדבים המצטיינים.

אות מופת הנשיא יוענק לד"ר רותם וד"ר משה לפידות על חירוף נפשם בחילוצה של פעוטה ואמה מבית בוער.

זוג הרופאים מחיפה, ביקרו אצל חבריהם הקרובים במושב מישר כשלפתע נתגלה לפניהם בית בוער וברקע צרחות אימה של אם המחפשת את ביתה בין הלהבות. בני הזוג לפידות זינקו לתוך הבית הבוער במושב מישר תוך חירוף נפשם והוציאו מהלהבות את מיכל בת השנתיים ואת אמה שירי והחלו מיד בפעולת החייאה. בפעולת מופת זאת הצילו את חייהן של האם והפעוטה.

תנועת אחריי - על פעילות לפיתוח וטיפוח מנהיגות צעירה בקרב בני נוער

"אחריי" הוקמה בשנת 1997 לאחר רצח יצחק רבין . היא מפעילה  140 קבוצות, בהן משתתפים  3,500 בני נוער,  מיישובים ושכונות הנמצאות בפריפריה  חברתית בכל רחבי הארץ. הפעילות ההתנדבותית בתנועה היא בהיקפים של עשרות אלפי שעות. התנועה פועלת: להגברת הנכונות והמוכנות של חניכיה לשרת בצבא, לחינוכם לאזרחות פעילה, להכשרת מנהיגות צעירה, ליצירת מוטיבציה ללימודים  ולפיתוח המודעות לדמוקרטיה, סובלנות ואהבת הארץ

 מנצור אבו טהא - על הגשר שיצר בין החברה הבדואית לבין רשויות השלטון ועל קידומו של דו קיום בין כל תושבי הנגב

אבו טהא, הינו בדואי בן 42 מבאר שבע , נכה צה"ל וגימלאי משטרת ישראל, מתנדב  לעידוד התגייסותם של בני הנוער הבדואי לצה"ל, מסייע למשפחות שכולות, חיילים משוחררים ופועל  נמרצות לקידום הדו- קיום בין הממסד לאוכלוסייה  הבדואית . 

ידידיה ורדי - על עשייה בלתי פוסקת לקירוב בני נוער ללימוד חוקי המדע והנגשת עולם המדע והטכנולוגיה לילדים

בן 75 יליד הארץ מראשון לציון. בנו רון ורדי ז"ל נפל במלחמת לבנון בשנת 1984. מתנדב מזה 25 שנה. ורדי הקים מרכז לטיפוח מחוננים בבית ספר "חביב" בו למד בנו. המוזיאון המדעי אשר הקים מאפשר לתלמידים היכרות קרובה עם עולם המדע והטכנולוגיה. מאז הוא שוקד על פיתוח כלים ודגמים המשמשים אמצעי הוראה המאפשרים לילדים ללמוד את חוקי המדע השונים. הוא משקיע בנושא את זמנו ואת כספו, פעילותו מתקיימת גם בבתי ספר רבים ברחבי הארץ ובעולם.

יעקב ושולמית חסידה - על סיוע, תמיכה והענקת בית חם לנערות במצוקה

בת 68 ובן 70, בני זוג חרדים מירושלים, מגדלים בביתם מזה למעלה מ-30 שנה ילדים שלא זכו לבית חם. במהלך השנים פתחו את ביתם 24 שעות ביממה לעשרות ילדים שהגיעו אליהם במצבים נפשיים וחסכים קשים ביותר. יעקב, הנמצא כעת בעשור השמיני לחייו עובד כשכיר כדי לפרנס את הנפשות הרבות המתגוררות בבית המשפחה. השניים התייחסו לכל ילד כאל שלהם ואף ממשיכים לעשות זאת גם כאשר הפכו לבוגרים ועצמאים.

אלעד סקר - על שנים של חילוץ והצלה ביחידת החילוץ ערבה תוך התמדה, נחישות ומקצועיות בהצלת חיי אדם ופינוי נפגעים בתנאי שטח קשים תוך סיכון עצמי

 בן 39 , חקלאי ממושב עין יהב, מתנדב מזה 17 שנים ביחידת החילוץ ערבה. ב- 6 שנים האחרונות הוא מכהן כמפקד היחידה. בפועלו הוא מגלם את ערך ההתנדבות ומציל אנשים שנקלעים לסכנת חיים. הוא נמצא בכוננות כל השנה 24 שעות ביממה, שבתות וחגים.

משה צ'שלה - על פעילותו למען רווחת הקשישים

בן 91 יליד פולין וניצול שואה, תושב מאשדוד, אשר מיד עם צאתו לגימלאות לפני כ- 30 שנה  פנה למוסדות הרווחה בעירו וביקש להתנדב ולסייע לקשישים עריריים, הוא מבקר בביתם ומפיג את בדידותם, מביא להם תרופות, מלווה אותם לסידורים ויוצא איתם לטיולים. בנוסף הוא מתנדב ביד שרה, באגודה למלחמה בסרטן ובאגודה למען החייל.

שלי קפוסטה - על פיתוח המאגרים הציבוריים וטיפוח הפרויקט הלאומי של דם טבורי בישראל

בת 52 מתל אביב, חלתה בשנת 1999 בסרטן ונזקקה להשתלת מח עצם, תוך התמודדות עם מחלתה החליטה בעקבות שיחות עם רופאה שניתן להציל חולים שלא יכולים לקבל מח עצם מתאים באמצעות "דם טבורי" וכך החלה לפעול למען "בנק הדם הטבורי". הקימה עמותה אליה רתמה את כל חבריה מכריה, גייסה תרומות והביאה לחקיקת חוק הדם הטבורי בכנסת. שלי ממשיכה בפועלה למען החולים, מעניקה להם תמיכה אישית ומלווה אותם בתהליך הריפוי הקשה.

ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים - על פעילויות רבות ומגוונות בשירות החברה והקהילה למען ילדים

הארגון נוסד בשנת 1995 במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל בפתח תקווה על ידי רופאים בהתנדבות, במטרה לפעול לקידום הבטיחות והשמירה על חייהם של כלל ילדי מדינת ישראל.  ולהוביל תרבות של בטיחות בדרכים -  מתנדבי הארגון פועלים , בפריסה ארצית, למתן שירותים, ייזום פרויקטים והקמת תשתיות ארוכות טווח, תוך שימוש מושכל במגוון אסטרטגיות מניעה ושימת דגש על שיתופי פעולה עם הגופים הפועלים בנושא בטיחות ילדים בתחום התמחותם הספציפי.

האגודה לשמירת זכויות הפרט - האגודה הפועלת למען הלסביות, ההומואים, טרנג'נדרס וביסקסואלים בישראל (להט"ב).

על פועלה למימוש זכויות חברתיות ומענה לצרכיהם הייחודיים של אנשי ונשות קהילת הגאים בישראל. על פעילויות רבות לקידום סובלנות בחברה הישראלית , לקבלת האחר והשונה ולסיוע ממשי לאנשים במצוקה בשל נטיותיהם המיניות

האגודה נוסדה בשנת 1975 במטרה להשיג שוויון זכויות לקהילה הגאה  בישראל ולייצר אקלים חברתי ציבורי סובלני ומכבד למען רווחתה. האגודה פועלת באמצעות מתנדבים , המעניקים תמיכה חברתית אישית לנזקקים, שירותי ייעוץ, סיוע לבני נוער , כמו כן הם מקיימים קשר רצוף עם שירותי הרווחה על מנת לסייע להם להבין, ממקור ראשון , את הצרכים והבעיות הייחודיות לבני הקהילה.

מסל"ן-מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית ואלימות נגב - על מערך עוטף, תומך ומחבק לנפגעות אלימות או תקיפה מינית

המרכז הוקם בשנת 1988 על ידי מתנדבות ואנשי מקצוע במטרה לסייע ללוות ולתת תמיכה לנפגעות ולבני משפחתן. בארגון פעילות 171 מתנדבות מכל המגזרים המשרתות את אזור הנגב והערבה . הסיוע לנפגעות הוא סביב השעון וכולל נסיעות ברחבי הנגב , ליווי הנפגעות למקלטים, לבתי חולים, משטרה, רווחה ופרקליטות, וכן מפגש סיוע ותמיכה אישיים.

עמותת אתגרים - על קידומן של אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים בחברה באמצעות ספורט אתגרי בטבע

העמותה הוקמה בשנת 1995 במטרה לאפשר לנכים ובעלי מוגבלויות לעסוק בפעילויות אתגריות ביבשה, באויר ובים. מתנדבי העמותה מלווים את הנכים  בפעילות, נוטעים בהם ביטחון ואמונה ביכולתם לגבור על המוגבלות ולהנות מספורט כמו כולם.

פעמונים – ארגון חסד - על סיוע למשפחות לצאת ממעגל העוני ולהגיע לעצמאות כלכלית

הארגון הוקם בשנת 1997 במטרה לשקם משפחות הנמצאות במשבר כלכלי לעלות על דרך המלך, להעניק להם כלים למיצוי יכולת ההשתכרות, ניהול תקציב מאוזן ופתרון בעיות כלכליות. (לאו דווקא בעזרה כספית )  בתנועה פועלים כיום 1,700 מתנדבים ובשנת 2009 שוקמו כ- 3,000 משפחות.