חיילים על גבול הרצועה
חיילים על גבול הרצועהפלאש 90

אל"מ במיל, הרב משה הגר, בתפקידו האחרון סגן מפקד אוגדת יהודה בעת מבצע 'חומת מגן', אוסף נתונים מדאיגים באשר ליחסה של ישראל הרשמית לטרור הפלשתיני, ומעלה אפשרות שיחס זה נועד בתכליתו לחזק את הרש"פ לקראת הסכם מדיני מחד ומאידך לרפות את ידי המתיישבים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עמו.

בדבריו מתאר אל"מ במיל, הרב הגר, כיצד בעבר הלא רחוק, לפני כשמונה-תשע שנים חלה ירידה דרסטית בפיגועים, אך בעת האחרונה בעקבות ירידה בלחץ הצה"לי על מוקדי הטרור הפלשתיניים המציאות משתנה לנגד עינינו. הוא מציין שהסיבה המבצעית לכך היא השליטה הפלשתינית בערי יו"ש, אולם עם זאת הסיבה המוצהרת היא המדיניות הישראלית הרואה כערך את העברת השליטה ביו"ש לידי הרש"פ. חששו הנוסף הוא מסיבה בלתי רשמית והיא הכנת התשתית להסדר המדיני ולשם כך יש מי שרואה כיעד את הפיכת חיי המתיישבים לבלתי נסבלים והבאתם לידי עזיבה מרצון.

הרב הגר מזכיר בהקשר זה את פעילותו של גנרל דייטון המחמש ומאמן את הכוחות הפלשתיניים.

"לתוך מנגנוני הביטחון של הרש"פ נכנסו אנשים הקרובים בעמדותיהם לחמאס", אומר הרב הגר המוסיף: "אני כלל לא בטוח את הפיגוע ביצעו אנשי חמאס", ומזכיר את עובדת מעורבותם של רבים מאנשי מנגנוני הביטחון הפלשתיניים בטרור במרוצת התקופה האחרונה.

לדבריו התחושה אותה מבקשים להעניק לציבור בישראל היא שלצה"ל נוח להעביר את האחריות הביטחונית לידי גורם אחר בדמות המנגנון הפלשתיני, אך כל בר דעת יודע היטב שהדברים אינם רציניים ואינם נכונים שכן לא יכולים שני מנגנוני ביטחון לפעול במקביל באותו תא שטח, המודיעין אינו יכול לעבור מצה"ל לפלשתינים ולהיפך, שיתוף הפעולה אינו אמיתי ובעצם אינו קיים ועוד. לנוכח מציאות זו מתחדדת התחושה שמגמה נסתרת עומדת מאחורי המהלכים הביטחוניים האחרונים, מהלכים בהם צה"ל מסיר את הלחץ מעל הטרור הפלשתיני, מהלכים שבסופו של יום מובילים לפגיעה בנפש.

בימים אלו נערך הרב הגר עם קציני מילואים נוספים להפעלת לחץ בדרישה לשוב ולפעול כבעבר מול ארגוני הטרור. הוא מזכיר שבעבר השתתף בהתארגנות של כמאה קצינים שהתריעו ממהלכים דומים. "התרענו מהסיכונים הביטחוניים. לא רצו לשמוע. אני מקווה שעכשיו יש יותר מי שיקשיב", הוא אומר ומדגיש כי הקבוצה המתארגנת לא תתאפיין בעמדה דתית אלא בעמדה ביטחונית. לדבריו אמנם ראוי שאנשי החינוך יציגו עמדה הגותית באשר לקשר לארץ ישראל, אך במקביל על אנשי הביטחון להציג עמדה בעלת אמירה ביטחונית. הוא מציין שהעם בישראל כיום אינו מייחל בהכרח לשלום אלא יותר לביטחון, ועל כן יש להזהיר אותו מהתנהלויות בעייתיות כדוגמת אלה.