מרוצים. שטייניץ ועייני בתום ליל הדיונים
מרוצים. שטייניץ ועייני בתום ליל הדיוניםפלאש 90

ההסכם שהושג בין ההסתדרות לאוצר, לפיו 750 אלף עובדי המגזר הציבורי יקבלו תוספת שכר של 6.25%, מקומם עליו רבים שסבורים שההסכם מטיב בעיקר עם העובדים החזקים במגזר הציבורי, שנהנים גם ככה משכר של עשרות אלפי שקלים בחודש.

הכלכלן, ד"ר חיים שחק, טוען כי ההסכם בין הסתדרות לאוצר היה תפור מראש, "יש כאן ניגוד אינטרסים, ההסתדרות היא גורם מעוות, הם לא יכולים ללכת נגד הוועדים הגדולים, אז במקום לסגור את הפערים הגדולים בחברה, הם מגדילים את המשכורות של אלה שמרוויחיים 50 אלף ₪, וככה מגדילים עוד יותר את הפערים, במקום לתמרץ את מי שמרוויחים פחות נותנים לאלה שמרוויחים יותר".

לדבריו ההסתדרות שוב הוכיחה שהיא דואגת רק לוועדים החזקים, "את מי הם מייצגים, את חברת חשמל, מקורות, חברות ההייטק ואת כל הוועדים של השרות הציבורי שמחזיקים את ההסתדרות, זה פשוט דבר בלתי נסבל, כי הפער בין עניים לעשירים רק הולך וגדל. נותנים לנתב בנמל אשדוד, כן זה שמושך את האונייה 60 אלף ₪ בחודש, ואת זה לוקחים מהקופה הציבורית".

שחק תמה לאן נעלמה הערבות ההדדית, "לא ייתכן שעובדים במגזר הציבורי יקבלו 50 אלף ועובדים אחרים יקבלו שכר מינימום, הם מחלקים לדרגים הגבוהים והדרגים הנמוכים נשארים למטה, אותם פוטרים מבטוח לאומי, כי הם חזקים, אותם גם פוטרים ממס הכנסה ואת הקטנים לא".

ד"ר שחק משוכנע שמדינת ישראל הולכת לקראת פיצוץ חברתי, "אני מעריך שבשלב מסוים אנשים יקימו קול זעקה ויצאו לרחובות, לא ייתכן שעו"ד ירוויח עשרת אלפים שקל, ואותו עו"ד שעובד במשרד ממשלתי ועובד פחות שעות יקבל שמונים אלף, בכל מדינות העולם תופעות כאלה הובילו להפיכות".