בזמן האחרון הופכים אתרי קניה קבוצתית ואתרי קופונים לתופעה של “פטריות אחרי הגשם” ברשת האינטרנט. היום בישראל קיימים לפחות 26 אתרי הנחות וקניות קבוצתיות. רבים הסיכויים שעת כתיבת שורות אלו יקום עוד אחד. בשוק התחרותי סביר להניח שישארו אולי עשרה מהם שידעו לא רק לקדם עצמם, אלא גם לדבר אל הלקוח.

בתור צרכנים אנו צריכים להעריך את התופעה הזו, שהרי אנחנו המרוויחים הראשים ולמעשה הכוח להשפיע מצוי בידינו. אולם עדיין יש לנהוג באחריות צרכנית ולבדוק את הדילים המוצעים באתרי קבוצות הרכישה.



חווית הגלישה יכולה להיות חיובית אם נשארים קשובים ולא שולפים את כרטיס האשראי. כל משווק, מאז תחילת ההיסטוריה - המסחר אהב סיטונאים וקהלים גדולים יותר. כך לקוח מבודל בביתו בעצם הופך לקבוצה ולכוח רכישה לא מבוטל, בפועל ככל שיש יותר לקוחות מצטרפים, כך גדלה ההנחה במוצר.

אז למה זה מגיע לנו כל הטוב הזה?

אם באתרי ההנחות אנו דיברנו על מצב של WIN –WIN שבו גם המשווק וגם המוצר זוכים לדחיפה מרבית ללקוח. הקונספט של אתר קניות חברתי הוא WIN-WIN-WIN כאשר בראש הזוכים הינו הלקוח, שזוכה גם להנחה משמעותית, הוא לרוב אחראי ליוזמת ההנחה. גם האתר נהנה מריבוי ההתרחשות בו וכמובן המשווק שהמוצר שלו הופך ליותר מבוקש ונגיש לציבור רב יותר.

אזהרת מסע קניות

לצערנו מרבית שירותי רכישות חברתיות מעודדות שופוהוליקים. כל כך קל ליפול קורבן להצעות מפתות ולרכוש מוצרים שאין לכם צורך בהם. זכרו שההנחה של 70-80-90 אחוזים לא צריכה להיות סיבה לרכישה. יש הרבה היצע, ולא נורא אם תפספסו הנחה אחת או יותר. שירותים אלו צריך לנצל לחיסכון ברכישה מתוכננת מראש.