בינג מובייל
בינג מוביילמו"פ מייקרוסופט יח"צ

במסיבת עיתונאים שנתית שנערכה הבוקר (שני) במרכז הפיתוח של חברת מייקרוסופט חשפו מנהלי המרכז את תחומי הפעילות בהם עסקה החברה במהלך השנה הקודמת ואת תוכניותיה לשנת 2011.


לדברי משה ליכטמן, סגן נשיא מיקרוסופט העולמית ונשיא המו"פ בישראל, מפותחים כעת בארץ 13 מוצרים שונים במגוון תחומים ושלושה תחומים מיוחדים יזכו ליחס מיוחד במהלך שנת 2011: 



תחום הענן - ההתמקדות בתחום יישומים בענן, שהוא ההימור הגדול ביותר של החברה בעשור הנוכחי. כמחצית מעובדי מרכז המו"פ עוסקים בתחום זה והם מפתחים טכנולוגיות בתחומים: זיהוי, חוויה רציפה מקצה לקצה וניהול אינטגרטיבי של הענן.

אבטחה - בתחום האבטחה הארגונית יתמקד מרכז הפיתוח בטכנולוגיות אבטחה לנקודות קצה ושרתים וכן גישה מרחוק.

תחום האונליין – סקר את פעילות המרכז בתחום האון ליין שהיום מתמקדת בנושאים של יישום החיפוש בינג מובייל ופרסום ממוקד מטרה. קבוצת בינג מובייל במרכז הפיתוח מובילה כיום את תחום החיפוש מבוסס המיקום בטלפונים ניידים, שהוא אחד המאמצים האסטרטגיים של מיקרוסופט.

תחום החיפוש הסלולרי עדיין ממש בראשית דרכו ובניגוד לתחומים אחרים טרם נשלט על ידי שחקן מוביל. מייקרוסופט שואפת ואף עושה מאמצים להפוך לשחקן מהותי. לפני כחודש הושק יישום BING MOBILE ל-iPhone שכולל את תכונות חיפוש מבוססות מיקום שפותחו בישראל ונכון להיום נמצא במקום החמישי בין היישומים החינמיים שמורדים באפ סטור של אפל ובקרוב יושקו גם גרסאות ל-Android ול-Windows Phone 7.

תזכיר לי כשנהיה שם

אחד החידושים המעניינים שנחשפו הוא "שירות תזכורות" המבוסס על מיקום בסלולר, שפותחו בישראל.


הפרויקט המקורי החל כמיזם בתחום המיקום, אך לאחר עבודה של מספר חודשים, הפכה הקבוצה הקטנה שעבדה על הרעיון במעבדת החדשנות בישראל, לחלק מצוות הפיתוח של Bing Mobile,  שהוא יישום החיפוש של מיקרוסופט בגרסת הסלולר.

הפיתוח שבוצע על-ידי הצוות הישראלי כלל את האפשרות לבצע צ'ק-אין באתרים מבוססי-מיקום בפורסקוור, בפייסבוק פלייסס, מתוך יישום של בינג, יחד עם אפשרות נוספת, להפעלת תזכורות מבוססות מיקום. "חברת מיקרוסופט מזהה הזדמנות להוביל את התחום והיא מתמקדת בו כתחום אסטרטגי גם בחיפוש תלוי מקום וגם בתחום השלמות המשימות." – מספר יורם יעקובי, CTO במרכז הפיתוח.


תזכורות אלה, כשהן צמודות לרדיוס מסוים מהנקודה שצוינה, יופיעו על גבי מסך המכשיר כאשר הלקוח יכנס לאזור שהוגדר. לדוגמה: תזכורת עם המלצה על מסעדה נהדרת, תופיע על המכשיר כשהלקוח עובר במרחק של 300 מטרים מהמסעדה.