הרב יצחק כהן
הרב יצחק כהןיוני קמפינסקי

בעקבות דבריו אתמול של סגן שר האוצר, לפיהם ראשי ההסתדרות הרפואית אינם יכולים או אינם רוצים להגיע להסדר עם האוצר, והגדרתו אותם כמי שאינו פרטנר לדיון על עתיד מערכת הרפואה בישראל, שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם ד"ר נמרוד רחמימוב, סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית שקובע: המעסיק, כלומר המדינה, אינו מקדם פתרון אמיתי.

ד"ר רחמימוב קובע בדבריו כי האוצר הוא שאנו מוכן לפתור חלק מהסוגיות העומדות במחלוקת ולחלק נוסף הוא מקצה סכומים שאינם יכולים לתת פתרון של ממש. להערכתו האוצר אינו מקדם פיתרון ראוי וכולל כי אין בידו היכולת לעשות זאת, ועל כן נצרכת התערבותו של הדרג הממשלתי, קרי ראש הממשלה ושר האוצר.

באשר לדבריו של סגן שר האוצר, חבר הכנסת איציק כהן, אומר ד"ר רחמימוב כי אמנם כהן מתבטא בתקשורת אודות המו"מ אך "מעולם לא ראיתי אותו בישיבות המו"מ. ראיתי אותו אמנם בתקשורת, אבל לשבת איתנו הוא לא ישב. סגן שר האוצר הוא אמצעי להפעלת לחץ עלינו בהפרחת שמועות תלושות מהמציאות בקרב הציבור כאילו אנחנו משתכרים מאה אלף שקלים ורוצים עוד".

רחמימוב מוסיף ואומר כי "אם הוא (ח"כ כהן) היה נכנס לעובי הקורה ורואה את הבעיות כפי שגם מבקר המדינה העלה אותן, הוא היה מתבייש לומר את מה שהוא אמר".

באשר לדבריו של סגן שר האוצר על פתרונות שניתנו מצידו של האוצר למצוקות הפריפריה אומר ד"ר רחמימוב כי האוצר הציע תוספת שכר של שש מאות שקלים לרופא שיעבור לפריפריה, סכום שאין מי שיראה בו סכום המעודד מעבר של רופא על משפחתו מהמרכז לפריפריה.

ובאשר לנקודה המרכזית המהווה גורם מכריע במאבק הרופאים אומר ד"ר רחמימוב כי מדובר בתקנים. "הסיבה שיצאנו למאבק היא עומס העבודה על כל רופא ורופא. כולם רואים את העומס הבלתי נסבל במחלקות ובחדרי המיון. אנחנו צריכים עוד הרבה תקנים. אומרים לנו שזה לא אמור לעניין אותנו ושהמדינה תחליט, אבל המדינה לא מחליטה. עד שהסוגיה הזו לא תיפתר לא נחזור הביתה".

לנוכח כל אלה החליטו היום בהסתדרות הרפואית להציב אולטימטום לממשלה בדמות יום הראשון ליולי. החל מיום זה יעבדו הרופאים אך ורק על פי התקן ולא מעבר לכך. ד"ר רחמימוב משוכנע שללא ההתנדבות של הרופאים לשעות עבודה מעבר לתקן - המערכת תקרוס. "לא יהיה מי שיעשה את העבודה".

ומה באשר לסיקור התקשורתי ההולך ופוחת לעיצומי הרופאים? ד"ר רחמימוב אינו רואה בכך עדות לחוסר התעניינות ציבורית. הוא מזכיר שהשבתה ועיצומים פוגעים באזרחים, ואלה אינם זקוקים לדיווחי התקשורת כדי לדעת שאכן קיימים שיבושים.

"יש לנו קו אדום שקבענו אותו, והוא שלא נגרום לפגיעה בחיי אדם. לכן זה לא מגיע לכותרות. אצלנו כשדם לא נשפך זה לא מגיע לכותרות", אומר רחמימוב.