חסון
חסוןפלאש 90

הועדה לביקורת המדינה דנה היום (שני) בדו"ח מבקר המדינה על תפקוד רשות השידור. בדו"ח, שהתפרסם בשבוע שעבר, מתח השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס ביקורת על הליכי מינוי החברים במוסדות רשות השידור וקביעת תקציבה, מינוי בכירים, העסקת אנשי תקשורת בכירים והתקשרות עם נותני שירותים.

המבקר ציין בעיקר את "הקושי הקיים בסוגיות מינוי וכהונה של העומדים בראש גוף שידור ציבורי, כאשר הממנים הם אנשי הדרג הפוליטי".

יו"ר הועדה, ח"כ יואל חסון (קדימה) הדגיש כי מדובר בדו"ח חמור המצביע על תרבות ניהולית לקויה, וקרא "לנתק את השידור הציבורי מהמעורבות הפוליטית - עד מצב של אפס מינויים פוליטיים". הדיון הבא בוועדה, יעקוב עד כמה מיישמת רשות השידור את הרפורמה עליה הובטח, ולדיון זה יוזמן גם ראש הממשלה בנימין נתניהו – כשר הממונה על רשות השידור.

יובל חיו, נציג מבקר המדינה, הדגיש כי ביצוע רפורמה איננו משמש נסיבות מקלות לבעיות שהתגלו, כייוון שמדובר בהתנהלות בסיסית כמו מינוי בכירים בעלי זיקה פוליטית, ניהול תקציב לא-מאושר במשך שנים, והעסקה ללא-מכרז.

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר ציין את הקשיים בהם נתקל בניהול הרשות, כמו תקציב הולך-וקטן והסכמי עבודה אנכרוניסטיים שמחייבים להעסיק שמונה אנשים בתפקיד - כשצריך בו רק שלושה. הוא אמר כי כל הליקויים עליהם הצביע מבקר המדינה כבר תוקנו, הזהיר כי שוק הפרסום ברדיו הולך ומצטמצם כיוון שהדור הצעיר מעדיף להאזין לרדיו האזורי, והבטיח כי בשנים הראשונות אחרי ביצוע הרפורמה בשנים הראשונות יוענקו 60 מיליון ₪ מדי שנה לטובת התוכן בשידורים, ואח"כ יועלה התקציב ל 160 מיליוני ₪ מדי שנה.

יו"ר הרשות, אמיר גילת ציין כי לא יהיו עוד אישורים בעל-פה לעבודה נוספת ועובדים שיבקשו לעבוד בעבודות נוספות יצטרכו מעתה לקבל את אישורה של ועדה, וכן כי תגובש מדיניות להעסקת טאלנטים.

ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) העריך כי בתוך שנה מהיום כבר יחושו המאזינים בשינויים, ח"כ אילן גילאון (מרצ) הוטרד מעתיד העובדים, ואילו ח"כ נחמן שי (קדימה) הזהיר כי כל ממשלה תנסה להשפיע על רשות השידור. שי ציין כי הרדיו והטלוויזיה הישראליים מפיקים מוצר טוב, אך קרא לשדר גם באנגלית ובערבית למדינות המזרח התיכון.