זבולון אורלב מפד"ל
זבולון אורלב מפד"לצילום: פלאש 90

ביום שלישי הקרוב תתקיים ועידת המפד"ל השמינית, ועידה המתקיימת בניגוד לעמדת יו"ר 'הבית היהודי', השר הרב הרשקוביץ וח"כ אורבך. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם יו"ר המפד"ל, חבר הכנסת זבולון אורלב על הועידה, חשיבותה, וההתנגדות לה. בהמשך דבריו התייחס אורלב גם למאבקו נגד קיומו של פרויקט צילום העירום ההמוני בחוף ים המלח.

בראשית דבריו מציין אורלב כי מזה כשנתיים וחצי מנסים ראשי המפלגה להגיע להסכמה בדבר קיומה של ועידה שתאפשר היערכות לקראת ההתמודדות בבחירות הבאות לכנסת, ובתוך כך לקיים מפקד חדש בו יתווספו מתפקדים על פני שבעים אלף הקיימים. בנוסף הוא מציין את שאיפתו למינוי יו"ר מפלגה בפריימריז. כמו כן הוא מקווה ש"תצא קריאה, שאותה אני מוביל, לאחד את הציונות הדתית ולהקים רשימה משותפת עם האיחוד הלאומי, כפי שהיה בעבר, שתרוץ עם האותיות ט"ב ותביא כוח גדול שיהפוך אותנו לכוח מוביל במדינה".

ח"כ אורלב מציין בדבריו כי לא עלה בידו לשכנע את חבריו לסיעה בנחיצות הועידה, אולם לטעמו מפלגה כמו המפד"ל, הבנויה על השטח, כלשונו, צריכה לחבר בין נבחריה לבוחריה. "הועידה היא לא שלי. הועידה היא של המפד"ל", מדגיש אורלב ומציין כי מאחורי קיומה של הועידה עומדים גופים וארגונים שונים ורבים כדוגמת 'אמונה', הקיבוץ הדתי, הסתדרות הפועל המזרחי ורבים אחרים, כולם יידרשו לשאלת ההיערכות לבחירות הבאות.

אורלב מזכיר בדבריו כי בשל הפילוג בציונות הדתית לפני הבחירות הקודמות נקבעה רשימת הבית היהודי לכנסת במהירות על ידי ועדה מסדרת, ועל כן יש לדאוג בהקדם להסדרת הסוגיות הטכניות בהיערכות המפלגה למערכת הבחירות המתקרבת, בעוד בסך הכול שנה וחצי. "אין כאן עניין אישי אלא עניין תנועתי. יש כאן ויכוח מול המתפקדים והמפלגה כולה, מול נציגים מוניציפאליים שלנו. יש כאן ויכוח עם תנועה שרשית", הוא אומר ומוסיף קביעה ולפיה המפד"ל חזקה יותר מכל האישים המרכיבים אותה, ובכללם הוא עצמו.

באשר להתנגדותם של אורבך והשר הרשקוביץ מעדיף אורלב שלא להיות להם לפה ולהותיר להם לבאר את עמדתם. עם זאת הוא מדגיש כי הם עומדים בקשרי שיח ודברים ומקיימים דיונים בסוגיות שונות, גם בסוגיות הללו. אורלב מעלה בדבריו השערה ולפיה משום שהשניים "חדשים בשדה הפוליטי" הם לא מורגלים בחובת הקשר שבין בוחרים לנבחר.

עוד מוסיף אורלב ומציין כי במהלך הועידה, לצד ההחלטות הפנים מפלגתיות, תצא קריאה לממשלה לחדש את הבניה ביו"ש ובירושלים, תביעה לשחרור יונתן פולארד וגלעד שליט, וכן החלטות חברתיות וחינוכיות שונות.

באשר לסוגית האיחוד עם האיחוד הלאומי אומר אורלב כי המוקש העיקרי שמנע את האיחוד היה הניסיון הכפוי לכלול את כל החברים במפלגה אחת המחייבת תמימות דעים ומסגרת אחת מחייבת. לעומת זאת כעת הוא מקדם סיעה אחת בה יכהנו במשותף המפלגות השונות שישמרו את אופיין הייחודי, ובכך יהיה סיכוי ליישום המהלך. הוא מציין כי בכנסת ישנם 14 ח"כים "סרוגים וסרוגות", אך כוחם הולך לאיבוד בהיותם מפוזרים על פני לא פחות מ-7 מפלגות. לטעמו המדינה כולה תשנה את פניה היהודיות והציוניות אם יתגבש כוחה של הציונות הדתית לכלל רשימה אחת משותפת.

כאמור, אורלב התייחס בדבריו גם למאבקו נגד צילום העירום ההמוני הצפוי באזור ים המלח, פרויקט בינלאומי העשוי להתקיים בעוד מספר חודשים, אולם עורר אותו לשגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבלום את המעשה.

אורלב מציין את המניע המרכזי לתלונתו בפני היועץ – הסעיף בחוק האוסר התערטלות בפומבי כאקט של מעשה מגונה. הוא מספר על תגובה שקיבל משלשכתו של היועץ ויינשטיין, תגובה לא ראויה ולא נכונה, כהגדרתו. בתגובה זו נאמר שהפרטים עדיין אינם ידועים ואינם ברורים. בעקבות התשובה פנה שוב אורלב בדרישה לבירור משפטי וחוקי מעמיק של המעשה וכעת הוא מקווה שהאינטרס הציבורי הרחב שעומד מאחורי הדרישה שלא לקיים את הפרויקט יגבר.