יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין חושף שבניגוד להוראה שניתנה כבר מזמן לפרק את הצוות של שי ניצן הרי שבפועל משרד המשפטים ואנשי הפרקליטות עושים במדינה כבתוך שלהם וממשיכים להפעיל את הצוות על דעת עצמם. "הצוות של שי ניצן אין לו מקום. בזמנו היועץ המשפטי הודיע שאין מקום לצוות שיעסוק באכיפה סלקטיבית, היו צריכים להפוך את הצוות הזה למשהו אחר לגמרי. בעבר פניתי לשר המשפטים וליועץ המשפטי בעניין, אמרו לי שהצוות לא קיים. אני חושב שהדבר האחרון שצריך לטשטש, זה את אותם אנשי שלטון החוק שמצד אחד מבקשים לכבד את שלטון החוק אבל מצד שני מפעילים צוותים שלא קיימים".

יו"ר הקואליציה טוען שזו תהיה טעות להאשים את שי ניצן ולהפוך אותו לכתובת. "יש לי מחלוקת עם הצוות של שי ניצן, אבל היות ואני מכיר את עבודת הצוות שהחומרים שלה חסויים, תהיה זו טעות להאשים את שי ניצן. לומר שכל הבעיה של הצוות זה שי ניצן ולהפגין מול הבית שלו, זו טעות, הבעיה היא של המערכת ששי ניצן הוא עושה דברה. יש כאן בעיות מערכתיות עמוקות יותר. לצערי אנשי הפרקליטות ומשרד המשפטים חושבים שהם מדינה בפני עצמה, הם מקימים צוותים שהממשלה כבר החליטה שהם בעצם לא קיימים, ומבצעים אכיפה סלקטיבית. אני כמובן דורש שוב שהצוות של שי ניצן יפורק, אנחנו לא נרפה עד שהצוות יפורק".

ח"כ אלקין קובע שהרעיון לחקור את הרב ליאור היה מעשה טיפשי. "אין חולק על כך שכולם שווים על פי החוק, אבל לעיתים אנשי החוק עושים מעשיים טיפשיים. הרעיון לחקור כאן היה מוזר מאוד, על מה לחקור, על הסכמה שנתנו לספר תורני, הרי כל מי שמכיר הסכמות רבניות מבין שזה מגוחך. יש אולי חוקים שמתייחסים לדעות אבל לא ראינו שממצים את הדין עם אנשים במסגדים שמסיתים לפגיעה ישירה. הייתה כאן החלטה מוזרה של המשטרה, גם לחקור את כותב הספר ואת נותני ההסכמות זו החלטה מגוחכת שגורמת לתגובות מגוחכות".

הוא מבין את ההחלטה של הרב ליאור שלא להתייצב לחקירה. "זה מזכיר לי את בריה"מ. גם שם היו מזמנים אנשים לחקירות תמוהות ולאות מחאה הם לא התייצבו. הייתה כאן החלטה של המשטרה ומשרד המשפטים לעשות חקירה, הייתה כאן להיטות יתר של גורמים במשרד המשפטים שנוקטים במדיניות של איפה ואיפה ונטפלים לאנשי ימין אידיאולוגיים, מדוע הם לא משתמשים באותה להיטות כנגד מעשים חמורים בתנועות השמאל. כשיש איפה ואיפה אל נתפלא שאין אמון במערכת שלטון החוק".