עונשים במפלגה. קדימה
עונשים במפלגה. קדימהפלאש 90

חברת הכנסת יוליה שמלוב ברקוביץ' (קדימה) שנענשה בשבוע שעבר על ידי ראשי סיעתה לאחר שלא הצביעה נגד החוק נגד החרם, סיפרה ביומן ערוץ 7 על תחושותיה הפוליטיות בימים אלה. לדבריה גם החלטות מעין אלה לא ירתיעו אותה מלהמשיך ולהביע את עמדתה ומבחינתה הענישה הפרלמנטארית שספגה היא מחיר שסביר לספוג אותו על הבעת דעות.

עם זאת היא תוהה כיצד סיעתה מצביעה נגד החוק בשם הדאגה לחופש הביטוי ולה עצמה לא ניתן חופש הביטוי להתנגד למהלך עימו היא לא מזדהה מצפונית.

"ידעתי שאשלם מחיר", היא אומרת ומבהירה שהיא "מוכנה שאני אשלם מחיר ולא שהמדינה תשלם את המחיר", כלשונה. באשר לעצם ההחלטה להעניש אותה היא אומרת שהיא אמנם מבינה את הצורך במשמעת סיעתית, אך "מצד שני יש בלבול. יש בעיה לומר שלא נותנים לאנשים להתבטא ומצד שני לא נותנים לי להתבטא מצפונית...".

עם זאת, כאמור, שמאלוב ברקוביץ', מציינת שכשם שהיא לא הופתעה כך גם חברי סיעתה לא הופתעו מהצעד בו בחרה שכן בישיבות שקדמו להצבעה הודיעה על אופן הצבעתה הצפוי וביקשה לאפשר לה לצאת ולא להצביע, אך משנאסר עליה גם מהלך כזה היא נאלצה להימנע בהצבעה.

נזכיר כי עונשה של שמאלוב ברקוביץ הוא הרחקה מפעילות בועדת העלייה והקליטה במשך שלושה חודשים ושלילת הזכות להעלות הצעות לסדר והצעות חוק לתקופה של חודש. למרות זאת מבהירה שמאלוב ברקוביץ' כי אין בכוונתה לקחת הפוגה מפעילותה הפרלמנטארית, אלא להמשיך לעבוד בדרכים שונות.

את השיחה עם שמאלוב ברקוביץ' קיימנו בעודה מבקרת במאהל מחאת הדיור בתל אביב, המאהל ממנו סולקה חברת הכנסת מירי רגב ביום שישי ובו הותקף גם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. שמאלוב ברקוביץ' התייחסה גם לסוגיה זו ואמרה שחשה שלא בנוח לנוכח המראות מביקורה של רגב, "הופכים את זה למאבק פוליטי ולא מאבק רציני", היא קובעת ומזכירה את פעילותה המשותפת עם חברי כנסת כמו רגב ושאמה הכהן לקידום סוגיות חברתיות. "אני מקווה שיבינו שצריך להתאחד, גם הציבור וגם נבחריו".