פיקוד העורף הכין תוכנית לימודים נרחבת לכלל בת
פיקוד העורף הכין תוכנית לימודים נרחבת לכלל בתפלאש 90

פיקוד העורף יוצא לדרך עם תוכנית לימודים נרחבת לכלל בתי הספר בישראל, כחלק מלימודי ההתגוננות והמוכנות לשעת חירום. כך מדווח אתר דובר צה"ל.

עד כה הפעיל הפיקוד תוכנית לימודים ארצית לכיתות ה' ואולם החל מהשנה, יפעיל הפיקוד תוכנית לימודים מכיתה ב' עד כיתה יא'.

כבר בשנה שעברה החלה תוכנית הלימודים המיוחדת לכיתות ב' ו-ג', השנה מתכנן הפיקוד הטמעת התוכנית לכיתות יא' ובשנת הלימודים שלאחריה ישלים הפיקוד את התכנים הנדרשים גם לכיתות ז' ו-ט'.

בשונה מההדרכות בכיתה ה', אותן מעבירות מדריכות אוכלוסייה לשעת חירום של פיקוד העורף, את ההדרכות בשאר שכבות הגילאים יעבירו המחנכות שיוכשרו בהשתלמות מיוחדת לנושא. "אנחנו מעסיקים חברה אזרחית שעוברת הכשרה אצלנו והם מלמדים את המורים איך לגשת לנושא ועל ההיבטים הפסיכולוגים כאשר מדברים עם ילדים על חירום", אומרת לאתר צה"ל רס"ן קרולינה אברג'יל, רמ"ד הדרכת אוכלוסייה בפיקוד העורף, "כל מורה מחוייבת ל-4 שעות שנתיות מינימום כאשר בכיתה ה' מדובר על שבוע מרוכז בו התלמידים מקבלים שעתיים יומיות של חירום".

בכיתות ב' ו-ג' עוסקת תוכנית פיקוד העורף בבניית יסודות ומושגים, דוגמת זיהוי מצב חירום ומה עושים במקרה של שריפה או רעידת אדמה. התכנים נמסרים באמצעות חוברות הדרכה שפותחה בפיקוד העורף, בשיתוף משרד החינוך. "מכיתה ה' אנחנו מתחילים לעסוק בהכנה לאפשרות של מלחמה או מצב חירום, גם בהתייחסות אל ערכות מגן. בכיתות ז' ו-ט' מעמיקים ידע ובכיתה י"א עוסקים יותר בסוגיות ערכיות ומסרים התנדבותיים בהקשר לחירום".

"חלק מהרעיון המרכזי הוא להניע את האנשים לפעולה, שיבדקו היכן המרחב המוגן, מה זמן ההתרעה ביישוב שלהם. גם אם הם לא גרים במרכז האיום הקיים, חשוב להקשיב ולדעת עכשיו, כדי להיות מוכנים טוב יותר לשעת חירום", מסכמת רס"ן אברג'יל.