יופיע באירוע התשעים. יהורם גאון
יופיע באירוע התשעים. יהורם גאוןאתר מכללת ליפשיץ

במכללת ליפשיץ יציינו הערב (ג') מלאת 90 שנה להקמתו של המוסד. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם ד"ר יאיר ברקאי, מנהל המכללה שהחל את דרכו בה כתלמיד תיכון בגיל 16.



ד"ר ברקאי מציין כי כארבעים וחמש שנים הוא במסגרת המכללה בתפקידים שונים החל משנות השישים, "חלק בלתי נפרד מהמכללה", כלשונו.



על ימיה הראשונים של המכללה הוא מזכיר ומספר כי זו החלה כבית מדרש למורים, אך בהמשך הייתה לשלושה מוסדות שונים, בית ספר יסודי שלימים היה לבית הספר לדוגמא עוזיאל, בית ספר תיכון שהיה לתיכון הימלפרב ולבית המדרש למורים.



"ליפשיץ הוא לא רק מקום עבודה אלא משפחה וזו לא הגזמה", הוא אומר ומוסיף: "זה מקום שעוטף ומלווה. הרבה מעבר למוסד לימודים רגיל. מקום עם תמיכה חברית וחזון". בסוגיה זו של חזון המוסד הוותיק מספר ומפרט ד"ר ברקאי: "החזון מראשית ליפשיץ היה לשלב לימודי קודש וחול בצורה שיוכלו לתרום לחברה. לא רק בתחומי ההוראה, אלא גם בתחומי הנהגת הקהילות. לקחת בני תורה, לתת להם רקע לימודי מדעי, לימודי חול, ולשלב בהם גם לימודי קודש. הכשרה פדגוגית והשתלבות בחברה כמנהיגים". דוגמא לדבריו הוא מציין בשורת דוגמאות של אישים שלמדו במוסד ולאחר מכן הגיעו לתחומי עשייה חברתית וציבורית שונים.



יצוין כי בשורה זו של תלמידי עבר ניתן למצוא בין השאר את נשיא האוניברסיטה העברית – בן ששון, חתני פרס ישראל: - פרופסור יונה פרנקל (פרס ישראל לספרות) פרופסור יהשע וויסמן (פרס ישראל למשפט), ופרופ אברהם גרוסמן (פרס ישראל בהיסטוריה) 3 שופטים למדו ולימדו בה: השופט טל השופט מלמד והשופט בזק, שגריר ישראל באו"ם – פרופ יהודה בלום, האפוטרופוס הכללי לשעבר – ד"ר עמרם בלום, היועץ המשפטי של משרד הבריאות – עו"ד צבי לוין, יו"ר רשות שדות התעופה – עובדיה עלי, מנהל תרבות תורנית במשרד החינוך – הרב יוחנן פריד ורבים אחרים.



תלמיד נוסף של המקום הוא הרב משה צבי נריה זצ"ל שהגיע למקום עוד בהיותו נער. בתקופה זו ביקר במוסד גם ש"י עגנון שאיתו יצאו התלמידים לעיתים לסיורים, ואף הרב קוק שביקר במכללה גם הוא.



במרוצת השנים, מספר ד"ר ברקאי, קיים ומקיים המוסד שיתופי פעולה חינוכיים ואקדמיים עם מוסדות מקבילים כדוגמת מכון טל, מכללת אפרתה ואחרים. בתקופה הקרובה תחל בנייתו של קמפוס חדש שד,ר ברקאי מקווה שהשלמתו תסתיים עוד בטרם יום הולדתו המאה של המקום.



באירוע הצפוי הערב, מספר ברקאי, מתכוון גם מנהל המקום בעבר פרופ' פרנקל להופיע על אף שהוא מתקשה לנוע. הוא מספר כיצד הגיב פרופ' פרנקל כשהגיע אליו ד"ר ברקאי עצמו כדי להגיש לו הזמנה לאירוע. "למרות שהוא מתקשה לנוע הוא אמר לי שהוא לא מתכוון לוותר על האירוע ויגיע לפגוש את התלמידים", אומר ברקאי הרואה בכך עדות נוספת לאווירה המשפחתית החמה שבמוסד, אוירה שמקבצת אליה גם תלמידים מהציבור החרדי והחילוני, אלה מתקבלים ללימודים לאחר הסכמתם לקבל את הכללים הננקטים בו.