מתנה מאורי אריאל
מתנה מאורי אריאלפלאש 90

במערכת הפוליטית נשמעות תגובות מעורבות לדו"ח ועדת טרכטנברג, ובצד הברכות על העבודה היסודית נשמעת גם ביקורת על מה שיש בדו"ח ובמיוחד על מה שאין בו.

חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אומר בתגובה לדו"ח, כי "מסקנות הוועדה, הן אכן התחלה ראויה לפיתרון המצוקה הכלכלית, אך עדיין לא מספקות תשובות באופן מלא".

"כמו כן ערב ראש השנה החדשה אל לנו לשכוח כי לצד מצוקת שכבת הביניים המתקשה לסיים את את החודש מצויים מאות אלפי אזרחים בשכבות החלשות, אשר אינם יודעים כיצד להתחיל את החודש, ויש למצוא גם עבורם פיתרונות ראויים במהרה, על מנת שיוכלו לחיות בכבוד", הוסיף אריאל.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אומר בתגובה להמלצות ועדת טרכטנברג, כי "על פניו נראה שההמלצות מאכזבות ואינן מביאות בשורה לצעקה האמיתית שעלתה ממצעדי המחאה ההמוניים".

"יתרה מזאת, נראה כי חלק גדול מהמסקנות עלול אף להוביל לפגיעה בציבור עובדים גדול. בימים הקרובים נלמד את המסקנות לעומקם ונתייחס אליהם", הוסיף עיני.

בתנועת קדימה אומרים, כי "המלצות ועדת טרכטנברג מהוות אכזבה מהדהדת לציבור הישראלי, אשר ציפה לשינוי אמיתי בסדרי העדיפויות במדינה, וניסיון מלאכותי לסתימת הזעקה החברתית בפלסטר. על פניו, הדו"ח מכיל מספר המלצות נכונות, חלקיות ביותר, שעוד תצטרכנה לעמוד במבחן היישום , וממילא לא מסתירות את הפער העצום שנותר בין דרישתם הצודקת של מאות האלפים שיצאו לרחובות לבין התוצאה שמקבעת את סדרי העדיפויות העקומים של ממשלת נתניהו".

יו"ר קדימה ציפי לבני דורשת מרה"מ לקטוע את פגרת הכנסת מיידית בכדי לגבש תקציב חדש ל 2012 ולעגן בחקיקה את השינויים שישקפו את סדרי העדיפויות החדשים- הדרושים למדינת ישראל. יו"ר קדימה, ציפי לבני, הטילה על צוות בראשותו של שר האוצר לשעבר, רוני בראון, לרכז מיידית את דרכי הפעולה הנדרשות, פרלמנטרית וציבורית נוכח המלצות הדו"ח.

השר מיכאל איתן אמר בתגובה לדו"ח, כי "יש לברך את ועדת טרכטנברג על העבודה המצוינת שעשתה, אולם, על הממשלה לשקול את הגדלת המיסוי על חברות ובעלי הכנסות גבוהות, על מנת שנוכל גם לצמצם את הפגיעה בתקציב הביטחון ולהגדיל את תקציבי הרווחה המיועדים לילדים בסיכון ולמשפחות בעלות זכאות לדיור ציבורי".

ח"כ זבולון אורלב (בית יהודי-מפדל החדשה), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, מברך על המלצות ועדת טרכטנברג: "ועדת טרכטנברג ניתחה נכון את המצב והגדירה נכון את המטרות. אולם, ברור כי מדובר אך ורק בשלב א' ובהתחלה בלבד שאי אפשר להסתפק בה".

ח"כ אורלב אמר כי הוא קורא לממשלה לאמץ את כל ההמלצות ככתבן וכלשונן ללא כל שינוי ולהוכיח בכך את נכונותה להביא לשינוי כלכלי-חברתי.

אורלב הביע קורת רוח כי הוועדה קיבלה את מרבית המלצותיו שהוגשו לועדה ובעיקר בהגדרת המשפחות העובדות הצעירות שיש להם ילדים בגיל הרך, שהם זקוקות ביותר לשינוי החברתי-כלכלי. "אני קורא לממשלה לבקש מהועדה להמשיך בעבודתה כדי לגבש המלצות לשלב ב' וכן להיות "ועדת מעקב ממלכתית" שתפרסם דוחות לציבור על ביצוע ההמלצות".