מייבאים כסף
מייבאים כסף

הבנקים יצאו במבצעים רבים וניסו בכל דרך שהיא לפתות אתכם לקחת הלוואה. לקחתם? מקווה מאוד שלא, אבל אם לקחתם בואו נבדוק אם ניתן למזער את הנזק.

בכתבה זו אסביר על פירוט מגוון ההלוואות הקיים בשוק על יתרונותיו וחסרונותיו השונים אך קודם אציין שלפני לקיחת הלוואה יש לבדוק היטב את התנהלותכם השוטפת.

ההלוואה הראשונה והמוכרת מכולם היא הלוואת משכנתא - זולה יותר מכל הלוואה בנקאית אחרת וניתנת לפריסה של עד 35 שנה –הכלל המרכזי הנכון לכלל ההלוואות זה שכיש כסף הריבית משחקת תפקיד, כשאין זה הזמן לפרוס ולהקל על ההתנהלות השוטפת.

ההלוואה השנייה – היא הלוואה בנקאית רגילה. לרוב - הריבית גבוהות יותר מהלוואת משכנתא – החיסרון הגדול הוא טווח קצר להחזר ההלוואה במקום הזה אנשים עלולים להידרדר כי לקיחת הלוואה חוזרת של הלוואה כזו אומרת שהתנהלות השוטפת לקויה ומהר מאוד נכנסים לסחרור לקיחת הלוואות.

הלוואה ע"ח  קרן ההשתלמות - במידה ויש לאדם קרן השתלמות ועברו 3 שנים מיום ההפקדה הראשונה ניתן לקבל הלוואה על כמחצית מהסכום. הלוואה זו יכולה להינתן דרך הקרן עצמה או דרך הבנק – שווה לבדוק את 2 האופציות כמו כן הלוואה זו היא הלוואת גישור בה משלמים ריבית כל חודש בחודשו ובסוף התקופה משלמים את הקרן – היתרון צמצום החזר חודשי מול הלוואת אחרות, החיסרון הריבית גבוהה ושוחקים את הסכום שיתקבל מהקרן בסוף התקופה.

הלוואה דרך כרטיס אשראי - להימנע בכל מצב לקחת אותה. הלוואות אלו הם בריבית ממוצעת של 18 אחוז לשנה ואף הרבה מעבר לכך. טווח ההחזר הוא קצר, הפיתוי רב ויש להיזהר מאוד –הלוואה זו ניתנת ללא ערבים לא כפי שהבנק דורש בהלוואות מסוימות, במידה וחלילה כבר קיימת לכם הלוואה מסוג זה ניתן לפרוע את ההלוואה במיידי ולשלם קנס של 60 ₪.

הלוואת דרך גמ"ח - משפחות רבות לוקחות הלוואת דרך הגמ"ח, ההחזר לרוב הוא בטווח קצר והם נכנסים לסיחרור רב, נתקלתי בעבר במשפחה שלקחה הלוואת מעשרות גמח"ים שונים.