דגלי שמחת תורה
דגלי שמחת תורהפלאש 90

מאות בני נוער מההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי וסניף אריאל בית שמש, יצאו ביום שמחת תורה לרחובות, לשמח את עם ישראל.

הצעירים הגיעו לעיר המעורבת נצרת עילית, עברו בין בתי הכנסת, הגדולים והקטנים, והרימו את הרוח היהודית בעיר. השמחה הייתה גדולה, בתי הכנסת והרחובות התמלאו בחוגגים שאליהם הצטרפו תושבי העיר.

הגבאים ההמומים, שביום רגיל מנסים לגייס עשירי למניין, לא היו מוכנים להפתעה שכזו, אך הנערים השתלבו במהירות בריקודים, והתקבלו בהתלהבות רבה על ידי התושבים.

"זו זכות גדולה, לבוא לעיר כמו שלנו, שנמצאת בבעיה כזו קשה, ולהראות נוכחות יהודית", אומר אחד התושבים, "יש פה בתי כנסיות שכמעט נסגרים, ואנחנו חייבים לנסות ולהציל אותם, ולהביא לפה עוד ועוד יהודים. המצב הוא שהעיר נמצאת במגמה של השתלטות ערבית, ועלינו מוטל לעצור את הדבר הזה".

במשך החג עברו הצעירים בין בתי הכנסת ובין רחוב לרחוב, אספו איתם את התושבים, יצרו איתם שיחות, וחיזקו את ידיהם. התושבים סיפרו על שגרת חייהם הקשה, ועל כך שהפעילות מעודדת אותם להמשיך ולהיאחז בעיר, למרות כל הקשיים.

במוצאי החג, התקיימו הקפות שניות ברחובות העיר. בהקפות השתתפו למעלה מ2000 בני אדם, מכל שכבות הציבור- חרדים, דתיים לאומיים, מסורתיים וחילונים, שרקדו עם ספרי התורה, בתקווה לשנה טובה, שתביא קצת שקט ורוגע לתושבים. ראש העיר והרב הראשי של העיר- הרב הרצל ישעיהו נכחו באירוע, והביעו את שמחתם על התמיכה שההנהגה הצעירה נותנת לעיר.

"שמחה כזאת לא הייתה כבר זמן רב", מסר נריה אובז'נק, חבר בהנהגה הצעירה. "לעיר נצרת עלית יש הרבה פוטנציאל ואנחנו צריכים לעזור לממש אותו. אנו מאחלים לכל התושבים שהעיר תגדל ותצמח בכל המובנים".

העיר נצרת עילית יועדה להיות כבירת הגליל, ולעזור לפיתוחו. אך המצב כיום הוא, שכעשרים אחוז מתושבי העיר הינם ערבים. היהודים שחיים כיום בעיר מורכבים בעיקר ממבוגרים, כאשר הצעירים הולכים לחפש מקומות אחרים, בעיקר באזור הצפון.

יש לציין, שההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי לקחה את העיר נצרת עילית כפרוייקט, ופועלת בה כבר קרוב לשלוש שנים. ההנהגה קיימה במקום ריקודגלים, סיורים לחכי"ם, ועוד פעילויות שונות.