חופה. אילוסטרציה
חופה. אילוסטרציהפלאש 90

הממונה על אכיפת חוק ההונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, הרב רפי יוחאי, הסביר בראיון השבועי לערוץ 7 על מה יש להקפיד מבחינת הכשרות כאשר מגיעים לאולמות וגני אירועים, "אנחנו מקבלים מעת לעת הודעות מאנשים שהגיעו לאירועים משפחתיים בגני אירועים ולפתע הם מוצאים עצמם עם כל מיני תעודות מצולמות שמתייחסות לאיזה שהוא קייטרינג".

הרב יוחאי ציין כי הביקוש לגני אירועים הולך וגדל והבעיה בגני האירועים היא שיש מספר ספקים בעת ובעונה אחת, מה שיוצר מורכבות.

"מי שרוצה לעשות אירוע בגן אירועים, עומד מול מנהל הגן, אך אנחנו צריכים לדעת שכל מוצר שנכנס לגן האירועים מגיע על ידי ספק. הקייטרינג שמספק את האוכל, חייב שתהיה לו תעודת הכשר".

הוא ציין כי בעיה נוספת היא הכלים שאוכלים בהם, "האם מישהו בדק על איזה צלחות אנחנו אוכלים? קיימות חברות השכרה לכלי הגשה וחימום וצריך להקפיד שהכלים באים ממקום כשר ובהוראת הרבנות, לגני אירועים מותר להכניס רק חברות שמקבלות הכשר ולא לאנשים פרטיים".

בנוגע למשקאות חריפים אמר הרב יוחאי כי "חלקם הגדול לא נושאים ציוני כשרות. בר שבא עם מזנון נייד ומבחר עשיר של משקאות, מה שנקרא 'בר אקטיבי', צריך לבוא עם תעודת כשרות. ואותו דבר לגבי 'טבון אקטיבי'".

הוא הדגיש כי בנוסף לכל הבדיקות שהוזכרו לעיל, צריך שתהיה תעודת כשרות לגן עצמו.