הסוללות הן אחת מאבני הפינה של העולם המודרני. יש שתי בעיות עיקריות לסוללות: ראשית, הן לא מספקות כוח לאורך זמן, ויש צורך להחליף או להטעין אותן לעתים קרובות. ושנית, כל החלפה או הטענה עולה כסף.

הבעיות האלו מובלטות אצל מאות מכשירים זעירים שצורכים כוח מסוללות. המכשירים האלו משמשים בתוך מערכות שמירה, מדידה, ובקרה, בתוך בתי חרושת, מחסנים, חוות, והרבה מקומות מפגש אחרים. מישהו – בדרך כלל מנהל – צריך לעקוב אחרי המכשירים האלו ולדאוג לחדש את הסוללות בהם ואם ישכח – צפוי כישלון.

פתרון לתסבוכת סוללית זאת בא מחברה ישראלית בשם סול-צ'יפ (solchip), שפיתחה ומייצרת סוללות זעירות שמשולבות בתוך שבבים.

הסוללות בתוך השבבים נטענות על ידי השמש. הטכנולוגיה של סול-צ'יפ מהווה פתרון ירוק, חסכוני, וקל, שמקל על המערכת הניהולית של חברות ומרידה מהן את האחריות להחליף סוללות. האחריות, אפוא, עוברת אל השמש.

בפיילוט, סול-צ'יפ מייצרת שבבים עבור שימוש בחוות לפרות. פרות וחיות אחרות בחוות אלו בדרך כלל עונדות צ'יפ שעוקב אחרי מיקומן ומצבן הבריאותי בכל שעות היום.

ד"ר שני קיסר, מנכל"ית סול-צ'יפ, אומרת שהפיילוט מציג את היתרונות של הטכנולוגיה, "מערכת בקרה רגילה תעלה אולי $100 לכל פרה, ובכל חווה יש 10,000 פרות. אפשר לעשות חשבון כמה עולה לעקוב אחרי הפרות. הפתרון שלנו עולה הרבה פחות - חסכנו ללקוח הרבה כסף", היא אומרת.

כרגע סול-צ'יפ מתרכזת בתחום החקלאות. החברה, אומרת קיסר, מפתחת פרויקט משותף עם חברת נטפים - שבב שינהל מערכות השקיה שיעבוד ללא צורך להחליף סוללות.

חוץ מהחקלאות, יש הרבה מקומות אחרים שהטכנולוגיה של סול-צ'יפ יכולה להשתלב – בבתים, עסקים, ובתעשייה. לדוגמה, ציוד מציל חיים - החלפת סוללות בציוד של מד"א או ארגוני מצילי חיים אחרים הינו כאב ראש אחד גדול", אומרת קיסר, "יש צורך לבדוק בעקביות אם הציוד עובד כדי שהוא יהיה מוכן ליום הצורך. עם הטכנולוגיה שלנו מנהלי הציוד יכולים להיות בטוחים שהציוד יפעל".