קוטג'
קוטג'צילום: פלאש 90

חברת שופרסל דיווחה הבוקר (שני) כי ברבעון השלישי של שנת 2011, חלה ירידה של 59% ברווחיה שעמדו על 29 מליון ₪, זאת לעומת 71 מליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד.

בראיון לערוץ 7 סבור יוזם מחאת הקוטג', איציק אלרוב, כי המחאה הביאה רק טוב לציבור, "הציבור צריכים למדוד את ההצלחה רק על ידי הורדת המחירים. כל עוד המחירים במדינת ישראל גבוהים מאשר במדינות אחרות באירופה ובארה"ב, אנחנו צריכים להמשיך להיאבק".

הוא הוסיף, "הצרכן מגיע בסוף יום העבודה והוא רוצה לקנות את סל המוצרים במחירים שפויים. כל עוד זה לא יקרה אנחנו נמשיך להיאבק - אם זה על ידי קניית מותגים פחות מוכרים ואם על ידי קניה ברשתות שיווק פחות גדולות".

אלרוב סבור כי רמת המחירים בישראל עדיין גבוהה במאות אחוזים מאשר במדינות אחרות, "אם למשל יוגורט מסויים נמכר בישראל ב-4.5 ₪, באירופה נמכר אותו מוצר בדיוק ב-90 אג'. אין לזה שום הצדקה וסיבה".

"אם סל המוצרים יוזל ב-30% כמו שאנחנו מבקשים, אז משפחה שמשלמת בממוצע כ-3,000 ₪ על מוצרי מזון, תוזיל את הסל שלה במאות שקלים ואף יותר. מדובר בהרבה כסף שיכול להיות מופנה לטובת הרווחה ויש אנשים שלמדו למקסם את הרווחים על גבי הצרכנים", הדגיש אלרוב.

"אין פה רשע טוב ורשע רע", אמר יוזם מחאת הקוטג', "המחירים גבוהים בכל החנויות - כולל הרשתות הזולות. לכן צריך להיאבק גם במחירי המזון של המוצרים המיוצרים בארץ וגם במחירי המצרכים המיובאים מחו"ל".

ומה עם המשך המאבק? אלרוב סבור כי הוא ממשיך ברשתות השיווק, "הצרכן ממשיך לא לקנות את המוצרים היקרים והוא נכנס לרשתות שיווק זולות יותר. דבר זה מעודד תחרות שתביא בסופו של דבר להורדת מחירים ולעתיד טוב יותר".

אלרוב סבור כי ההפסד עליו דיווחה רשת שופרסל הוא רק תחילתו של מהלך בכל רשתות המזון, "אפשר לראות שרשתות השיווק מפסידות כסף כי הם יקרות מידי והצרכן מעדיף חלופות וכל עוד שהם לא יורידו את המחירים, הם ימצאו את עצמם במציאות מאוד קשה. מי שממקסם את הרווחים על גב הצרכן, בסופו של דבר לא יצליח להחזיק מעמד והוא נידון לכישלון. הצרכן הרים את הראש והרשתות צריכות להפנים את זה".