מיכאל בן ארי
מיכאל בן אריצילום: פלאש 90

חבר הכנסת ד"ר מיכאל בן ארי מסרב להתפעל ממינויו של השופט סולברג לבית המשפט העליון ורואה במינויים האחרונים המשך ישיר לתפיסת עולמה של נשיאת העליון בייניש, ובראיון ליומן ערוץ 7 הוא אומר ש"הגברת בייניש ממשיכה את מסורת צפון קוריאה ומשבטת את מערכת המשפט".

"הח"כים הם נציגי העם והם שאמורים להביא מגוון דעות, אבל היא נעמדה על רגליים אחוריות כדי לשמר את הרדיקאליות השמאלית", אומר חבר הכנסת בן ארי הרואה במינויה של פרופ' דפנה ברק כשיאו של המהלך, שיא המביא לסיבות רבות לדאגה, כלשונו.

לדבריו קיים "קשר אג'נדאי" ברור בין עמדותיו של נשיא העליון הקודם, השופט ברק, לבין עמדותיה של הפרופ' ברק. "היא לא הייתה שופטת מעולם. היא באה מהאקדמיה, המקום שבו יודעים מה חכם ומה נכון. היא הייתה עסוקה שם בזכויות האזרח, כלומר בפירוקה של החברה בישראל, בתפיסה המציבה את הפרט במרכז", אומר בן ארי המצטט מתוך מאמר שאותו פרסמה השופטת לעתיד, ובו קבעה כי סרבניות המצפון מאתגרות את סדר היום בחברה בישראל. "אם היה השופט סולברג כותב על הפורצים לחטמ"ר אפרים שהם מאתגרים את סדר היום בישראל הוא לא היה שופט לא רק בעליון אלא גם במחוזי ובשלום, ואפילו להיות שם עובד ניקיון לא היו נותנים לו".

לדבריו, עמדותיה של ארז-ברק נובעות מהלך הרוח הקיים באוניברסיטת תל אביב, "יש שם הרבה אנשי ימין, אבל זה לא מגיע לחונטה", מחדד בן ארי את דבריו.

"לא לשווא בייניש נלחמה עבורה. היא מומחית למשפט חוקתי, וחוקה היא החלום של בית המשפט העליון. זו האג'נדה של ברק ובייניש שחולמת שמישהו אחר ירים את הדגל הזה. אין דמוקרטיה בישראל. הם ממנים את עצמם כמו זג'ונג איל ימנה את הג'ונג איל הבא".

ולגבי מינויו של השופט סולברג אומר בן ארי כי מדובר בעיסקה שאינה אלא "קניית וולוו בעשרה שקלים", כהגדרתו. הוא מצטט את דבריה של השופטת פורקציה ששיבחה את המינוי, על אף עמדותיה השמאליות, עמדות שהובילו אותה לאפשר למוסטפה דיראני לתבוע את מדינת ישראל. לטעמו אם שופטת כזו משבחת את העסקה יש להבין מכך שהמינויים אמורים להטריד ולהדאיג.

עם זאת מוסיף בן ארי ומברך את הועדה לבחירת שופטים שבמינויו של השופט סולברג העבירו מסר של מאבק ב"חונטה השלטת של בייניש", כהגדרתו, "הם שחשבו שבית המשפט העליון הוא הבית שלהם. הועבר להם מסר שגם שופט הגון יכול לעבור את המשוכה של בית שהמשפט העליון".