גם ארז בתומכים. מערת המכפלה
גם ארז בתומכים. מערת המכפלהארכיון פלאש 90

באיגרת שהוא מפרסם היום מביע רן ארז יו"ר הנהלת ארגון המורים תמיכה במהלך אותו מקדם באחרונה שר החינוך, גדעון סער, להגברת סיורי התלמידים מרחבי הארץ בחברון ובמערת המכפלה.

במכתב המתפרסם באתר ארגון המורים כותב ארז: 

בימים האחרונים אנו עדים ל"חגיגה תקשורתית" סביב הנושא של סיורי תלמידים בקברי  אבות, בחברון ובירושלים.



איני מבין כלל את פשר הלהיטות של גורמים מסויימים, בין שמורים ובין שפוליטיקאים, אשר שמענו אותם באמצעי  התקשורת השונים  שוללים מכל וכל סיורי תלמידים במקומות מקודשים.



הרי אנו, המורים, אמורים גם לחנך ולא רק להשקיע בשיפור הזכאות לבגרות במקצוע זה או אחר.



אנו מלמדים את תלמידינו על ראשית העם והאומה, על אבות האומה, ההיסטוריה של עם ישראל מבריאת העולם ועד ימינו. היש פסול בכך?! האם העקרונות בהם אנו מאמינים ואשר בזכותם אנו כעם חיים פה ולא באוגנדה  או בקפריסין או בכל מקום אחר על המפה, אינם מספיק ראויים שננחיל לתלמידינו, ולא רק כ"אגדה", אלא גם מתוך התרשמות מוחשית, בלתי אמצעית?



מה קרה לנו?! האם כדי לדעת שאנו יהודים וזו מולדתנו, עלינו לחיות אי אלו שנים בארץ גלות ולסבול מאנטישמיות? האם רק כך נוכל לקבל את מדינת ישראל כערש האומה?

"חברה שאינה מכבדת את עברה, אין לה עתיד". (רן ארז)





יש אומרים: "מה פתאום לקחת את התלמידים לחברון ומה פתאום אברהם, יצחק ויעקוב הם אבות האומה"? וכי "איננו מחוייבים לעשות זאת". אכן, איננו מחוייבים ואין מחייבים, בדיוק כמו שאין לחייב מורים ללוות כל טיול / סיור אחר.



יחד עם זאת, על אותו משקל, האם בעוד 50 שנה, יותר או פחות, יגידו מי זה בן גוריון ומה פתאום לבקר בשדה בוקר? או למה לבקר בהר הרצל? היעלה על הדעת?



חברה שאינה מכבדת את עברה, אין לה עתיד. ולכן, יש לברך את הנהלת משרד החינוך, את מורי השל"ח ואת המחנכים היוזמים ומפעילים תוכניות ערכיות בנושאים אילו, מבלי לחייב את אלה שאינם רוצים לקחת חלק בהן. 



חבל שיש הרואים בתוכניות אלה אמירה פוליטית או מנצלים אותן להבעת עמדה פוליטית, שכן מדובר בענין ערכי גרידא.