איזור השרון ה"שבע" נראה מצויין. רחובות נקיים ומסודרים, חנויות של מותגים מובילים וקניונים הומי אדם. דו"חות העוני השונים שמפורסמים בעיתונות, לא מתיחסים כמעט לאיזור השרון כאיזור שיש בו מצוקה.

מתברר שהתדמית הסטריאוטיפית הזו אינה חזות הכל. שחיקתו של מעמד הביניים וצמיחתו של מעמד העובדים העניים גורמים למשפחות ואנשים רבים לפנות לקבלת עזרה מארגון החסד הפועל באיזור – "בית התבשיל". ב"בית התבשיל" סניף רעננה, מדווחים על עשרות נזקקים שמגיעים מדי יום לחדר האוכל ברח' אחוזה לקבל ארוחת צהריים חמה ומזינה.

בנוסף לארוחות המוגשות בחדר האוכל – מדי יום נשלחות מנות ארוזות לבתיהם של אנשים שהבושה להגיע לחדר האוכל מונעת מהם להגיע ולקבל ארוחת צהריים. קיום מצוות הצדקה בדרך ששומרת על כבודם של העניים היא אחת הדרישות של פוסקי ההלכה לאורך כל הדורות.

כדי למנוע את הבושה מאותם אנשים -מתנדבי בית התבשיל לא לובשים בגדים שמזהים אותם, המנות ארוזות כמנות של קייטרינג ללא סימון של "בית התבשיל" ורכבי החלוקה אף הם לא מזוהים כרכבי "בית התבשיל".

בתקופות החגים הביקוש למנות ארוזות המגיעות לפתח הבית עולה בעשרות אחוזים. משפחות רבות מתקשות לעמוד בנטל הכלכלי הכבד. בימי הפורים מחולקות ברחבי האיזור מאות מנות שכוללות את כל צרכי החג על מנת לקיים את מצוות מתנות לאביונים בהידור.

הידור המצווה מתבטא בעיקר בחלוקת המזון ביום הפורים עצמו לנזקקים. פוסקי הלכה חשובים הכריעו כי הוא "עיקר מצוות מתנות לאביונים הוא להאכיל עניים בסעודת פורים". פסק ההלכה מבוסס על ההלכה המפורסמת של הרמב"ם שפסק כי יהודי שיושב בסעודת פורים בקרב בני משפחתו וממלא כריסו אך לא דואג להאכיל את עניי עירו הרעבים ללחם לא ממלא את המצווה כהלכתה.

הנהלת בית התבשיל מסיימת בימים אלו את ההערכות הלוגיסטית המורכבת לקראת ימי הפורים. חומרי גלם רבים נרכשים, שרשרת האספקה למשפחות מתוגברת בנהגים ואורזי מנות, מוקד ההתרמות מתוגבר באנשי צוות מיומנים והמטבח עובד מסביב לשעון.

מהנהלת "בית התבשיל" מוסרים כי "אנו מתפללים כי הקב"ה יסייע בידינו לקיים את מצוות היום בהידור לכל עניי העיר הזקוקים לסעודת פורים. אנו תפילה שיום הפורים יהיה עבור אותם אומללים יום של שמחה אמיתית ללא מחסור כלשהוא בסעודת החג".