מסחר עם הרצועה
מסחר עם הרצועהפלאש 90

הטילים נורו השבוע מעזה, אך הסחר עם ממשלת המחבלים נמשך. הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה השבוע ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה, בתביעה לזמן את שר האוצר לדון בסירובו להוסיף את רצועת עזה לרשימת האיזורים האסורים בפקודת המסחר עם האויב.

היועץ המשפטי לממשלה השיב לפניית הפורום כי  הדבר בסמכות שר האוצר  וזה השיב בעבר, כי להכללת רצועת עזה בפקודה כזו, עלולות להיות השלכות מדיניות, ביטחוניות וכלכליות, וכי ישראל תואשם בהפרת הסכמי הביניים. לדעת שר האוצר, החלטה לעשות זאת עלולה להשפיע לרעה על יחסי החוץ של ישראל.

נציג הפורום המשפטי עו"ד אבי הר זהב כתב השבוע, בעקבות גל הטילים שנורו מעזה, כי טענתו של השר שההחלטה הינה הפרה של הסכמי הביניים היא אירונית. "הרי ישנה הפרה בוטה של ההסכמים מצידם של הפלשתינים, ומדוע ישראל לא תיקח לעצמה את הזכות לעמוד על שלה, כל עוד ההסכמים אינם מכובדים על ידי הצד השני?" ציין.

בפורום המשפטי  למען ארץ-ישראל תובעים כי ועדת הכלכלה של הכנסת תדון בסוגיה ותבחן גם את העברות הכספים לעזה, כספים שמממנים חוליות טרור כנגד אזרחי ישראל. "צעד כזה אף יאותת לחמאס ולעולם כולו על רצינות כוונותיה של ישראל כי אכן הרצועה הינה שטח עוין וארץ אויב ויש לפעול נגדה בכל האמצעים".

יצויין כי גם השבוע, למרות הירי הנמשך וההסלמה, החליט מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דנגוט, להפעיל את המעברים שבין ישראל לרצועת עזה לתנועת הולכי רגל והעברת ציוד וסחורה לרצועה.

בעקבות ההחלטה, תיאמה מנהלת התיאום והקישור בעזה, את העברתן של 182 משאיות ציוד וסחורה מישראל לרצועה דרך מעבר כרם שלום וכן, את מעברם של 217  פלסטינים מהרצועה, רובם, לטיפול רפואי בישראל.

החודש, לראשונה מאז עליית חמאס, אישר מתאם פעולות הממשלה בשטחים את הוצאתן של שתי משאיות עמוסות בחטיפי תמרים מעזה לאיו"ש. המשאיות שייכות לארגון המזון העולמי (WEP)  והוצאתן התאפשרה הודות לעבודת מטה מאומצת שנערכה במנהלת התיאום והקישור עזה  אל מול הרשות הפלסטינית, רשות המעברים וארגון WFP.