מתעניינים. שבוע הספר ארכיון
מתעניינים. שבוע הספר ארכיוןפלאש 90

עם פתיחתו של שבוע הספר תשע"ב, סיפרה מרים הופמן מספריית בית אל בראיון לערוץ 7 כי הספרייה קמה בישוב בית אל לפני 25 שנים על ידי הרב בני ואמונה אלון, אך היום היא בבעלות אחרת.

"כל שנה אנחנו מוציאים כעשרים כותרים בכל שנה, פרוסים על פני מגוון רחב מאוד של נושאים הכוללים את עולם ההגות, מחשבה, תרבות יהודית, פרוזה, ספרי ילדים, על כל המרחב שהוצאות ספרים מתעסקות בהם".

"הספריה התחילה מתוך רצון לאלטרנטיבה, שהתחיל לפני חצי יובל ועם השנים זה התפתח והפך להיות מובן מאליו - שיש סופרים דתיים שכותבים על העולם היהודי והתרבות היהודית הישראלית הייחודית של הקהילות שלנו".

הופמן סיפרה כי הספר האחרון שיצא הוא קומיקס - מה שנקרא בלשון המקצועית 'רומן גרפי' על ר' נחמן מברסלב ומסעו לארץ ישראל, "מדובר בספר ראשון בסדרת ספרים על דמויות מופת יהודיות במהלך הדורות, במטרה לפתוח את הצד הגרפי שפונה גם לילדים, גם לנוער וגם למבוגרים שלא חוששים מאיורים ונותן זוית אחרת על דמויות מוכרת ופחות מוכרות".

"המיקוד של הספרים שלנו, הוא תרבות יהודית ישראלית", סיפרה הופמן, "אנחנו מקפידים על נתינת במה לערכים שמלווים אותנו כאנשים שומרי תורה ומצוות. גם בספרי טיולים כמו 'ארץ המעיינות' שהוא רב מכר, יש הקפדה להכניס תכנים מוספים"

הופמן הדגישה כי בהוצאה, מעבר להקפדה על הערכים, הם לא מתפשרים על הפקה ברמה גבוהה ועל ההלמנטים האיכותיים.

ומה בעידן האינטרנט?

"אי אפשר להתעלם מהשינויים הדרמטיים שהאינטרנט הביא לעולם התרבותי", ציינה הופמן, "האפקט העיקרי הוא תווך הקשב שלנו שהתקצר. אנחנו רגילים לקבל הרבה יותר מיידי, מהיר ומקוצר וזה עלול פגוע בספרים מסויימים ולא סתם יותר ויותר ספרים משתמשים באופן הויזואלי. אצלנו בהוצאה רואים שהקהל צמא לספרות יותר מעמיקה בצד העיוני והספרותי הכללי".

"אנחנו רגילים להגיד שהציבור הדתי יותר קורא ואולי זה נכון כי אנחנו פחות חשופים למדיה הטלויזיונית, אבל אני רואה הרבה תגובות גם בציבור הכללי שצמא לתכנים ורוצה משהו אחר ממה שמציעים לו בטלויזיה".