פקחים. אילוסטרציה
פקחים. אילוסטרציהיוני קמפינסקי

פעילי המחאה החברתית מהקיץ שעבר, אשר הצליחו למלא באוהלים את שדרות רוטשילד, מקווים כעת לשחזר את ההצלחה, למרות התנגדותה של העירייה.

יוזמת מחאת הקיץ שעבר, דפני ליף, ניסתה בשבוע שעבר להקים מחדש את מאהל המחאה בכיכר הבימה. ליף וחבריה הגיעו למקום והקימו כמה אוהלים, אך בתוך כמה שעות הגיעו למקום פקחי עיריית תל אביב ופינו מהמקום את האוהלים, אשר מהווים לטענת העירייה מטרד לסביבתם.

ליף לא נואשה והיא וחבריה מבטיחים להקים ביום שישי הקרוב עשרות אוהלים בשדרות רוטשילד.

לדפני ליף ולדמויות המוכרות ממחאת הקיץ שעבר יצטרפו הפעם גם ראשי תנועת "המחנה המשותף", בועז נול ועידן מילר, מובילי "מחאת הפראיירים" שהתמקדה בחוק טל. הפעם יובילו "הפראיירים" קריאה חדשה בקרב ארגוני המחאה החברתית - "מחאת הבנקים", הדורשת מהממשלה והכנסת להתערב ולהגביל את ריביות הבנקים.

היוזמה החדשה, שתושק באוהל המחאה שיוצב בשדרות רוטשילד בשישי הקרוב, קוראת להגבלת ריביות הבנקים באמצעות פיקוח ממשלתי, במטרה להעמיד אותן על חצי מהמקובל כיום בבנקים בישראל. ראשי "המחנה המשותף" כבר גייסו תמיכה במהלך מראש ועדת הכלכלה, כרמל שאמה הכהן, ראש ועדת הכספים, משה גפני, שהבטיחו את תמיכתם בבדיקת נושא ריביות הבנקים. לפי הנתונים שהוצגו בדו"ח מיוחד של תנועת "המחנה המשותף", הריבית שהבנקים וחברות האשראי גובים היום מרוב הציבור על הלוואות והאשראי (מסגרת) נעה בין 13% ל 16% אחוזים לשנה.

ראשי הארגון טוענים כי  מדובר בריבית גזל, שגורמת לרבים מהישראלים לשקוע בתהום החובות ללא כל סיכוי אמיתי לצאת מהם. “צריך למקד את המחאה החברתית גם בריביות המופרזות של הבנקים, ש גורמות לנו, הישראלים הפראיירים, לנזקים כבדים המסתכמים במיליארדים רבים בשנה , והממשלה איננה מגינה עלינו. צריך ללמוד את הלקח מהמחאה של הקיץ שעבר ולהעלות גם דרישות שיקלו את החיים בישראל בלי לפגוע בתקציב המדינה, אם הממשלה לא תיענה היא "שפוטה" של הבנקים"אומר עידן מילר, מראשי תנועת "המחנה המשותף".