רכבת ישראל
רכבת ישראלהלל מאיר

ההסתדרות כינסה הערב (רביעי) את החברים החדשים של  ועד הרכבת, לפגישה ראשונה.

במסיבת עיתונאים, בתחילת הפגישה, הודיע יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, כי בכוונת הוועד לבחור בפגישה הראשונה צוות לניהול המו"מ מול ההנהלה והממשלה על הסכם קיבוצי שעקרונותיו כבר הושגו לפני כמה חודשים.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר במסיבת העיתונאים כי "לכל אחד מחברי הועד החדש חשוב עתיד הרכבת. לא יכול להיות שיש ועד עובדים שמביא להרס יחסי העבודה בישראל וסכנה לעובדי הרכבת. אנחנו עמדנו מאחורי הועד בכל הקשור לעובדי קבלן ומיקור חוץ. שזה מגיע למצב שהורסים את העבודה המאורגנת אין לנו ברירה אלא לפעול".

ניסנקורן הדגיש כי יש רק ועד עובדים אחד שהוקם היום ורק הוא מייצג את עובדי הרכבת. "גילה אדרעי יכולה לעשות כמה מסיבות עיתונאים שהיא רוצה. היא בסך הכל עובדת מן המניין. אין לה שום סמכויות של ועד. יחד עם הועד החדש נוביל את הרכבת והעובדים קדימה. אם הבאלגן יימשך כל מה שהושג ברכבת לעובדים עלול לרדת לטמיון".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר כי "כל חברי הועד החדשים רוצים לשמור על הבית. אותי אי-אפשר להאשים שלא הייתי עם עובדי הרכבת. שכבתי עבור הועד על הגדר. בסוף אמרתי די. אי-אפשר בכל יום שני וחמישי לאיים בהשבתה. אם ביה"ד אומר לשבת המו"מ לא משחקים עם ביה"ד".

אדרי אמר כי ימנה צוות למו"מ עם ההנהלה מטעם הועד החדש. "הפערים בטיוטות ההסכם לא גדולים. אפשר להגיע להסכמה".

אחד מחברי הועד החדש, יעקב ענף, אמר כי ההסתדרות נתנה מאז ומתמיד גיבוי מלא לעובדי הרכבת. "אין אחד שיכול להגיד שההסתדרות לא היתה איתנו. לא רוצה לחזור לטעויות העבר אבל בסופו של דבר זה עניין של ניהול. מה שמעניין כרגע זה שכעובדי הרכבת ישנו טוב בלילה. אנחנו כבר תקופה ארוכה לא ישנים טוב בלילה. ההסתדרות היא הארגון הכי חזק. עד לפני כמה ימים לא ידעתי מה זה כח לעובדים".

חבר ועד אחר, אהרון כהן, אמר כי "אנחנו חייבים להחזיר את אמון הציבור בעובדי הרכבת. התביישתי בהתנהלות הועד הקודם בביה"ד. זה לא הפרצוף שלנו. אני גר בדימונה ומתבייש להסתובב ברחוב, בתחנת דלק. אני קורא לכל העובדים לתת אמון בגוף החזק שנקרא הסתדרות. כח לעובדים זה ארגון חלש בשביל לייצג אותנו".