יוצאים לקרב עם הבונקר
יוצאים לקרב עם הבונקרפלאש 90

האם מתקרב היום בו לא יצטרכו עוד לוחמי צה"ל למלא שקי פק"ל בחול ולהתגונן מאחוריהם? בהחלט יתכן שכן. בחיל ההנדסה בוחנים הקמתם של בונקרים ניידים שיגנו על הלוחמים בחזית. כך מדווח אתר צה"ל.

על פי הדיווח מדובר בבונקרים להרכבה מהירה היוצרת עמדות העשויות כמעין סלים שאותם יכולים לוחמים לבנות עצמאית בעומק שטח האויב, וישמשו את החיילים כמתקן מיגון וכעמדת ירי.

ראש מדור ביצורים בחיל ההנדסה, רס"ן אנדרש שנקר, סיפר לאתר: "כוח מתמרן בשדה הקרב שהגיע ליעד שלו ומתכוון לעצור לפרק זמן מסוים, צריך מיגון מפני הירי שהוא צפוי לספוג בזמן הנוכחות שלו בעומק העוין. הפיתרון החדש שאנחנו בוחנים יקדם את מיגון החיילים מאוד".

הבונקרים החדשים שנבדקים מיוצרים על ידי "יהודה רשתות", החברה שמייצרת את הגדר בגבול מצרים, ועל שם החברה הם מכונים "מבצר יהודה". יתרונם המרכזי נעוץ בקלות ובמהירות בה ניתן להרכיבם.

אם את מתקני המיגון הישנים ששימשו את צה"ל, מתקנים שיוצרו על ידי חברה בריטית היה צורך לבנות רק לאחר שהוקפצו למקום דחפורים וכלים הנדסיים כבדים הרי ש"את הבונקר החדש תוכל לבנות מחלקת חי"ר בזמן קצר ביותר, בלי שום תלות בכלים. כל חלק בו ניתן להרמה על ידי שני אנשים. זה יתרון אדיר. תוך זמן קצר וללא עזרה מבחוץ הלוחמים יהיו ממוגנים לחלוטין לאיום הרלוונטי", מסביר רס"ן שנקר.

הבונקר החדש מבוסס על סלים חסינים אותם ימלאו החיילים חול באופן עצמאי או דרך דחפורים. את הסלים ניתן לשנע אל מיקום הכוחות דרך רכבים, או להצניח אותם בעזרת יכולות מתקדמות שפותחו בצה"ל, המאפשרות בין היתר הצנחת מדויקת מבוססת GPS.

בשבוע שעבר נערך ניסוי מבצעי ב"מבצר יהודה". "הניסוי היה מוצלח", מסכם רמ"ד ביצורים וקובע כי "הבונקר עמד בכל הפעולות מבחינת יציבות ועמידות כנגד רסס".