הקורס הראשון בישראל ללימודי פילנתרופיה הסתיים בימים אלה. את הקורס סיימו 17 בוגרים ובוגרות והוא התקיים בתל אביב.

במקביל, פועל הקורס בימים אלה בשלושה מוקדים נוספים: ירושלים, באר שבע ובגליל. הקורס נמשך כשלושה חודשים (45 שעות אקדמאיות) וקיבל את אישור הגוף הבינלאומי CRFE. במרוצת 2013 ייפתחו קורסים נוספים בתל אביב, בירושלים ואזור הצפון.

הלימודים מתקיימים במתכונת משולבת של לימוד פרונטאלי ואינטראקטיבי וכוללים הרצאות, סדנאות, מפגשים עם אנשי שטח, תרגול מעשי, מפגש עם תורמים, נציגי קרנות ועוד. כמו כן, נחשפים הסטודנטים לנושאים מגוונים, כגון: מערכות יחסים עם תורמים, סוגיות בשיווק, שיטות לגיוס כספים, בניית תוכנית עבודה שנתית לפיתוח משאבים, מחקר וזיהוי של תורמים פוטנציאליים ועוד.

איה בורין, בת 35, מתל אביב הינה אחת מבוגרות הקורס הראשון. היא הגיעה לקורס מתוך מטרה להתקדם לתפקידי ניהול בפיתוח משאבים במגזר השלישי. לדבריה, הקורס העניק לה כלים חשובים, שישרתו אותה היטב. היא הבינה כי עולם הפילנתרופיה ופיתוח המשאבים מבוסס על עבודת צוות וכי כל אחד מהעובדים צריך להיות שותף למהלך. אסתי בלום, מנהלת פרויקטים במועצת ארגוני עולים, אף היא מבוגרות הקורס הראשון: "הקורס החדיר בי את האמונה שניתן להצליח בגיוס תרומות".

מאחורי המיזם עומדים שני אנשי עשייה: נתן גולן וג'ף קיי – עם ניסיון מקצועי של עשרות שנים בתחום גיוס תרומות ופיתוח משאבים. נתן גולן, המתגורר בגליל, עוסק למעלה מ-25 שנה  בתחום  הפילנתרופיה היהודית ברחבי העולם. גולן נמנה על מקימי פורום הקרנות בישראל. בעבר ניהל את המשרד הישראלי של הפדרציה היהודית של סן פרנסיסקו. ג'ף קיי כיהן בעבר כמנכ"ל המגבית המאוחדת בישראל וכן כמנכ"ל המחלקה לפיתוח משאבים ונושאים ציבוריים בסוכנות היהודית.

לדברי נתן גולן וג'ף קיי,  מטרת המרכז היא להכשיר את הדור הבא של מפתחי המשאבים בישראל. זאת, כדי להבטיח פעילות מקצועית ברמה גבוהה בארגונים ובעמותות בישראל. השניים זיהו מחסור גדול מאוד באנשי מקצוע בתחום גיוס תרומות ומכאן צמח הצורך להכשיר מומחים בתחום זה שיסייעו לארגוני המגזר השלישי, לרשויות מוניציפאליות ועוד.

לדבריהם, אנשי מקצוע בישראל העובדים בתחום פיתוח המשאבים - חסרים פעמים רבות כמה מהיסודות החשובים של המקצוע, ובמיוחד את השפה הפילנתרופית הבינלאומית שעליה מתבססים קודים אלו ובהיעדרה נוצרים לעיתים מחסומים בפעילותם כמגייסי משאבים. השניים גיבשו סילבוס ובו 75 פרקים מיוחדים לנושא זה. הפנייה היא לקהלים מגוונים: משוחררי צבא קבע, עובדים בעמותות בארגונים גדולים וכן עובדים ברשויות  מוניציפאליות, שזקוקים להכשרה מלאה או נוספת בתחום. בעולם נחשב מקצוע מנהל פיתוח משאבים למכובד מאוד.

לדברי ג'ף קיי, "עולם הפילנתרופיה ופיתוח המשאבים צמח, גדל ועבר מהפך בעשורים האחרונים. מהקופסה הכחולה של "קרן קיימת לישראל" ומשלטי "סאלח שבתי" שקישטו מבני ציבור רבים ברחבי המדינה, נותרה רק נוסטלגיה. הצורך בגיוס תרומות גדל והתרחב, בד בבד עם הגידול בצרכים המיוחדים של מוסדות, ארגונים, עמותות, רשויות וגופים מקצועיים שונים. גיוס כספים ותרומות היה למרכיב חיוני בפעילותם של ארגונים אלה ולעיתים קרובות כיום הוא משפיע ואף מכתיב את תכניות העבודה השוטפות שלהם".

נתן גולן מוסיף, כי "פיתוח משאבים כיום הוא מקצוע מאתגר ומרתק. זהו מקצוע המאפשר למי שמתמחים בו להגשים את חלומם המקצועי ולהרגיש סיפוק עצום, שכן מהצלחותיו של מגייס התרומות נהנים אלפי הארגונים והאנשים שלקידום פעולותיהם ותכניותיהם מגויסים הכספים. פיתוח משאבים הוא מקצוע המחייב מומחיות, שיש ללמוד אותו באופן מעמיק ויסודי, ברמה מקצועית גבוהה, כמקובל בארצות הברית ובאירופה".