הםפ לא רוצים אותה. הגדר
הםפ לא רוצים אותה. הגדרמועצת גוש עציון

לראשונה מאז תחילת הקמפיין הקורא למנוע את בניית גדר ההפרדה בגוש עציון, יתקיים ביום שישי הקרוב סיור בנחל רפאים במטרה לחשוף את הציבור לאזורי הטבע שעתידים להיהרס בעת בניית הגדר.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל אמר "מהלך בניית הגדר איננו משפיע רק על תושבי גוש עציון, אלא על מורשת המדינה כולה. אני מזמין את תושבי מדינת ישראל לקחת חלק במאבק למניעת גדר ההפרדה כבר ביום שישי הקרוב".

בחודשים האחרונים מוביל ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, מהלך ציבורי למניעת בניית גדר ההפרדה בגוש עציון בשנת 2007 נפסקו עבודות בניית גדר הביטחון בגוש עציון, עקב מגבלות התקציב, אולם בחודשים האחרונים הודיעה המדינה כי בכוונתה להשלים עוד השנה את בניית הגדר בעלות של למעלה ממיליארד שקלים.

בנייתה תכלול שתי גדרות באורך כולל של 45 קילומטרים העלולים להרוס את נופו הייחודי של הרי יהודה וגוש עציון.הגדר המערבית צפויה לעבור בנחל רפאים בסמוך לפסי הרכבת, לעבור דרך הגדה המערבית של נחל המעיינות המפורסם להמשיך דרך ואדי פוקין ולהגיע לגבעת הקרב של הל"ה.

הגדר המזרחית צפויה להיבנות בסמוך לעיר אפרת ותעבור כ-100-200 מטר מבתיה של העיר. משם תמשיך דרך מצפה עוז אל עמק הברכה, אוכף המוכתר, נחל צופית עד לגבעת הקרב של הל"ה.



לצד ההשלכות של הריסת הטבע, טוען ראש מועצת גוש עציון כי הגדר נותנת מענה למצב ביטחוני שהיה לפני כעשור, ואינו רלוונטי לתקופה בה אנו חיים. כשלצד זה הגדר עלולה להפריד בין מזרח הגוש למערבו, להוציא מחוץ לגדר מספר יישובים, להרוס את מרקם החיים עם הפלסטינאים וליצור פרוזדור צר סביב הכביש לירושלים ולשפלה.



בחודשים האחרונים החלו להתקיים סיורים ופגישות של אנשי מועצת גוש עציון בתוואי בניית הגדר עם מקבלי החלטות פוליטיים במטרה לחשוף אותם למשמעות בניית הגדר, ובכך לבטל את המהלך. ביום פתיחת שנת הלימודים נועד פרל עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כאשר הסביר לו על ההשלכות הצפויות בהשלמת הגדר, נתניהו הביע עניין רב והודיע כי בכוונתו לבחון את הסוגיה.



בתוך כך, ביקר גם יו"ר הכנסת רובי ריבלין שקרא בסוף הסיור לראש הממשלה לשקול מחדש את יישום התכנון: "הגדר לא נבנתה כאשר היה צריך לבנות אותה, בשנת 2003, ויש לשקול פעם נוספת אם יש צורך לבנות אותה. מה גם שתקציבית מדובר בעלות של למעלה ממיליארד ₪, ואינני רואה סיבה להכריע בעניין זה דווקא כעת, לאור שינוי הנסיבות".

לצד זה, החליטו בגוש עציון להעביר הילוך ולחשוף את השפעות בניית הגדר לקהל הרחב בימי חול המועד. דרך סיורי טבע שיתקיימו ללא דמי עלות והרשמה ביום שישי הקרוב, בתוואי אגם נחל רפאים, מתוך רצון לחשוף בפני האזרחים את ההשלכות בפגיעה בטבע.



מנהל בית ספר שדה כפר עציון, ירון רוזנטל שינחה את הסיור, מסביר את השלכות הבנייה בטבע: הנזק הסביבתי של גדר ההפרדה הוא הגדול ביותר בכל ההיסטוריה של מדינת ישראל, מאחר ואורכה של הגדר ורוחבה העצום יוצר שטח עצום של בטון וברזל. בנוסף למדבר הבטון מהווה הגדר חיץ אקולוגי וקוטעת בתי גידול בכל רחבי הארץ. הגדר המערבית באזור גן לאומי נחל רפאים תהרוס את נוף הטרסות הייחודי של הרי יהודה, תפגע בזיתים ובאלונים העתיקים ותייבש את מעיינות וואדי פוקין ונחל המעיינות".

רוזנטל מוסיף "אנו קוראים לאוהבי הטבע והאדם לבוא לסיור היכרות עם המפגע הסביבתי הגדול ביותר שקם במדינת ישראל. ביחד נציל את נחל המעיינות, נחל רפאים, תל ביתר (חורבת אל יהוד)".

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל: "מהלך בניית הגדר איננו משפיע רק על תושבי גוש עציון, אלא על מורשת המדינה כולה. מדובר בנזקי אתרים ארכיאולוגים חמורים העלולים להיהרס. אני מזמין את תושבי מדינת ישראל לקחת חלק במאבק למניעת גדר ההפרדה כבר ביום שישי הקרוב".