שנחאי, סין
שנחאי, סיןצילום: פלאש 90

דיון מיוחד התקיים באחרונה במועצת זכויות האדם של האו"ם סביב הטענות על קציר איברים שמבצע הממשל הסיני במתנגדי המשטר. בפני חברי המועצה הובאו עדויות המאששות את הטענות ולפיהן קציר האיברים נמשך מזה שנים וקורבנותיו הם המוגדרים כאסירי מצפון.

על פי דיווח של 'אפוק טיימס' הדיון התקיים בעקבות דיון שהתקיים כשבוע קודם לכן בקונגרס האמריקאי ועסק באותו נושא. בדיון האמריקאי כינה חבר הקונגרס הרפובליקני, דאנה רוהרבאכר, את המעשים "פשעים מפלצתיים נגד האנושות".

הדיון של מועצת זכויות האדם של האו"ם התקיים בז'נבה ובאחד המושבים השתתפה גוּאוֹ ג'וּן, העורכת הראשית של המהדורה בשפה הסינית של ה'אפוק טיימס'. ג'ון סיפרה על חקירה שערך העיתון בדבר הטענות הנוגעות לקצירת איברים מאסירי מצפון בסין, במיוחד ממתרגלי פאלון גונג. "גילינו בחקירה שערכנו שאסירים המוחזקים במחנות עבודה בכפייה ובבתי כלא היו כמעט המקור היחיד לאיברים להשתלה בסין. רובם המכריע היו מתרגלי פאלון גונג, שיטת תרגול רוחנית סינית", מצוטטת ג'ון ב'אפוק'.

החוקר אַרנֶה שוורץ סיפר בפאנל על מסקנות מחקרו בנושא. "המפלגה הקומוניסטית הסינית עשתה שימוש, ועדיין עושה, בכליות, בכבדים, בלבבות, בריאות ובקרניות של אסירים בניתוחי השתלות איברים הנערכים בבתי חולים צבאיים ואזרחיים [בסין]", אמר והוסיף כי "קצירת איברים היא 'תעשייה' משגשגת, כיוון שסינים עשירים ובעלי השפעה, ולעיתים גם זרים, משלמים סכומי עתק עבור השתלות איברים".

ב'אפוק' מציינים כי שוורץ התייחס בדבריו ל"הערכות מבוססות" לפיהן מספר מתרגלי פאלון גונג שאיבריהם נקצרו, רובם לאחר שקיבלו סם הרדמה אבל לפני שמתו, מגיע לכדי 65,000 איש.

עוד הוסיף וקבע כי "הזרם המרכזי של התקשורת כבר לא יכול יותר להעלים עין מההאשמות הנוגעות לקצירת איברים ממתרגלי פאלון גונג חיים. מוסדות רפואיים בין-לאומיים חייבים לחקור את ההאשמות האלו באופן בלתי תלוי".

עוד מציינים ב'אפוק' כי באירוע נכח נציג של המפלגה הקומוניסטית הסינית שניסה להשיב לטענות ולטיעונים אך תגובתו זכתה להגדרה "מענה רך ומתגונן" החוזר על הקו הרשמי של המפלגה הקומוניסטית נגד קצירת איברים ממתרגלי פאלון גונג, אך ללא התייחסות לתוכנן של ההאשמות או לראיות הספציפיות שהוצגו בדיון.

קָרן פרקר, נציגתו הבכירה של ארגון הפיתוח החינוכי הבין לאומי המסונף לאו"ם ציינה שהקבוצה שאותה היא מייצגת מודאגת מ"העדויות המתמשכות לכך שאיבריהם של מתרגלי פאלון גונג רבים נקצרים מהם בכפייה".

עוד אמרה פרקר: "אנו מודעים לכך שבשל שיקולים פוליטיים, מועצת זכויות האדם של האו"ם בכללותה לא תתייחס לכל סוגיה הנוגעת בסין. יחד עם זאת, אנו דוחקים במדינות העולם לחסל את שוק האיברים מסין, ופונים לשליחים המיוחדים של האו"ם לנושא ההוצאות להורג ללא משפט, לנושא הזכות לבריאות ולנושא הזכות לחופש מעינויים, לבדוק את הנושא כסוגיה בעלת דחיפות עליונה".

דבריה של פרקר נותרו ללא מענה מצידה של המשלחת הסינית.