מוסלמים בסמוך לפרלמנט הקנדי
מוסלמים בסמוך לפרלמנט הקנדירויטרס

האם ההגירה המוסלמית מסכנת את קנדה?

סלים מנסור, מוסלמי אדוק, מרצה למדע המדינה באוניברסיטת ווסטרן באונטריו וכותב ב"טורונטו סאן" וב"לונדון פרי פרס", מתריע מפני ההשלכות המסוכנות של ההגירה המוסלמית לקנדה על אופיה הדמוקרטי והליברלי של המדינה, ובסופו של דבר על בטחונה הלאומי ויציבות הפנימית. הדברים פורסמו בעיתון "שלום טורונטו".

מסר ברוח זו עמד במוקד עדות שמסר מנסור בפני הוועדה לענייני אזרחות והגירה של הפרלמנט שהתכנסה בתחילת אוקטובר. מנסור ציין בדבריו כי מספר המהגרים הגדול המגיע לקנדה ממדינות מוסלמיות שאינן דמוקרטיות, משנה בהדרגה את ההרכב הדמוגרפי, החברתי והתרבותי של המדינה.

המשך ההגירה ממדינות אלה מציב, לטענת מנסור, אתגרים חסרי תקדים עבור קנדה שאך ילכו ויתחדדו, נוכח העובדה שהמהגרים אינם נדרשים להיטמע בחברה ובערכיה הליברליים, ואדרבה, מדיניות הרב תרבותיות מעודדת את המגמה ההפוכה.

הוא הזכיר בהקשר זה, כי באירופה החלו להיות מודעים יותר ויותר לסכנות ברב תרבותיות, ומסיבה זו קנצלר גרמניה, אנגלה מרקל, וראמ"מ בריטניה, דיוויד קמרון, התבטאו בגלוי נגדה.

בלשון שאינה משתמעת לשני פנים, אמר מנסור, כי המשך קליטת קרוב ל-300 אלף מהגרים בשנה, תחת איצטלה של הרב תרבותיות, המבוססת על ההנחה הבלתי נכונה שכל התרבויות שוות, עלולה להסתבר בעתיד הנראה לעין כמסוכנת מאוד לדמוקרטיה הליברלית של קנדה.

השילוב של הגירה ורב תרבותיות קטלני, הזהיר מנסור, והוא עלול להביא לכך שנוריש לילדינו מציאות עם פוטנציאל נפיץ לאלימות אסלאמית, במאפיינים דומים לזו שחוו פריז וערים נוספות באירופה בשנים האחרונות.

בסיום עדותו, המליץ מנסור לחברי הפרלמנט הקנדי להגביל לתקופת ביניים את מספר המהגרים המגיעים לקנדה ממדינות מוסלמיות, ולפתוח בדיון ציבורי עמוק ורציני על מדיניות הרב תרבותיות והשלכותיה. בהקשר זה הדגיש מנסור, כי קיים תקדים להגבלה על הגירה ממדינות ספציפיות, ומדיניות יושמה בימי המלחמה הקרה בנוגע להגירה מהמדינות הסובייטיות.

"אני מוסלמי מאמין, המכיר מניסיוני האישי עד כמה האסלאם הרסני, אלים, שונא נשים ומסכן את הדמוקרטיה הליברלית שאני מקדש", אמר מנסור והדגיש כי "אם לא תיבלם ההגירה ממדינות מוסלמיות יהיה בכך משום הכשרת הקרקע לקראת ערעור היציבות בקנדה בדומה לתהליכים העוברים על אירופה ואיום ממשי על הדמוקרטיה".

יש לציין, כי התקשורת הקנדית המרכזית נמנעה מלצטט את עדותו של מנסור. נוסח עדותו בפרלמנט הובא במלואו בבלוג של רוברט סיבלי ב"אוטווה סיטיזן". בעבר פורסמו שני פסקי הלכה הקוראים לרצוח את סלים מנסור בשל עמדותיו הביקורתיות נגד האסלאם הקיצוני.