ועדת הכנסת
ועדת הכנסתחזקי עזרא

לראשונה, במערכת הבחירות הנוכחית, נקלע הציבור הדתי-לאומי לדילמה גדולה בשאלה עבור מי להצביע.

מחד, לאחר שנים רבות השכילו בבית היהודי (מפד"ל החדשה) לחדש את הכוחות ולאחד כוחות במחנה הימין. הצלחתו המרשימה של נפתלי בנט הפיחה רוח רעננה בקרה הציבור הדתי-לאומי. ומאידך, הצלחת המועמדים המזוהים עם ההתיישבות בפריימריז לליכוד, כאשר כל חברי הכנסת והשרים התומכים בהתיישבות שודרגו וטיפסו למעלה הרשימה כך שהם ממלאים באופן גורף את 20 המקומות הראשונים.

אין ספק כי מלמד מפלגת מרץ המזוהה כשמאל קיצוני והמפלגות הערביות, כל המפלגות ניסו הפעם לחדור אל לב הציבור הדתי לאומי והציבו במעלה רשימותיהם נציגים ממגזר זה. כדוגמת יאיר לפיד ממפלגת 'יש עתיד' שהציב במקום ה-2 ברשימתו את הרב שי פירון, ציפי לבני ממפלגת 'התנועה' מינתה את האלוף אלעזר שטרן במקום גבוה, ואפילו שלי יחימוביץ' עושה מאמצי על כדי לא להיתפס כמפלגת שמאל קיצונית בכך שהיא נאבקת בכל כוחה בכניסתו של יריב אופנהיימר המהווה סמל שמאל למפלגת 'העבודה'.

אפילו מפלגת ש"ס ניצלה את איחוד הכוחות בין 'הליכוד' ל'ישראל ביתנו' הנחשבת למפלגה חילונית בכדי למשוך אליה את ציבור שומרי המסורת, שלכאורה, איבדו את ביתם.

כיום, עומדת בפני כל מצביע מהמגזר הדתי-לאומי דילמה אמיתית במי כדאי לבחור, האם להישאר בתוך הבית ולבחור במפלגה מגזרית, או שמא, לבחור דווקא במפלגת שלטון בעלת כח רב המציגה רשימה ימנית מובהקת? האם שיבוצם של אישים מהציבור הדתי לאומי במקומות גבוהים וראליים במפלגות לא-מגזריות הוא רק עלה תאנה, או שמא, יש כאן הערכה אמיתית לכוחם העולה של ציבור זה?

את המושב ינחה: עמית סגל, חדשות ערוץ 2

משתתפי המושב:

ח"כ אורי אריאל, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה

חבר כנסת מטעם מפלגת 'תקומה', המהווה חלק מסיעת 'האיחוד הלאומי'. כיהן כמזכ"ל מועצת יש"ע, כראש המועצה הראשון של בית אל, כראש המחלקה להתיישבות במשרד הביטחון וכחבר דירקטוריון קרן קיימת לישראל. כחלק מפעילותו לשיפור מצבם של מפוני גוש קטיף ייסד את החזית הכתומה – פורום של חברי כנסת ואנשי ציבור שעוסק במתן סיוע ומענה למפונים, והוא מכהן כראש השדולה למענם בכנסת. לאחרונה נבחר ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה.

ח"כ ציפי חוטובלי, הליכוד

חברת כנסת מטעם מפלגת הליכוד ויושבת ראש הוועדה לקידום מעמד האישה. בעלת תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ולומדת לתואר דוקטור באוניברסיטת תל אביב בנושא המושב הדתי בבית המשפט העליון. היתה פעילה באיגוד הסטודנטים היהודים העולמי ושימשה גם כנציגת תנועת בני עקיבא העולמית בצרפת. השתתפה כחברת פאנל בתכנית הפוליטית 'מועצת החכמים' בערוץ 10, כתבה טור דעה ב'מעריב' וכן טור קבוע ב-'nrg יהדות' שעסק ביהדות ואקטואליה.

חילי טרופר, מועמד לכנסת מטעם מפלגת 'העבודה'

מתגורר בקהילה משותפת לדתיים ולחילוניים במושב נס הרים. ממקימי ומראשי 'מעגלי צדק', 'שכן טוב' ו'פסיפס'. שימש כסמנכ"ל תנועת 'אחריי!' וכמנהל תיכון ברנקו וייס ברמלה. כיום עובד בעיריית בת ים ומתמודד מטעם מפלגת העבודה.

ניסן סלומינסקי, מועמד לכנסת מטעם מפלגת 'הבית היהודי'

מראשי וראשוני תנועת ההתיישבות, המזכ"ל הראשון של 'גוש אמונים', פיזיקאי במקצועו ומוסמך לרבנות. שימש במשך כעשרים שנה כראש המועצה הראשון של היישוב אלקנה וקיבל את אות יקיר אלקנה לשנת תש"ע. כיהן בעבר כיו"ר מפלגת המפד"ל בכנסת. במהלך כהונתו כחבר כנסת יזם חוקים רבים והיה חבר בוועדת הכספים ובמגוון רחב של שדולות. מועמד לכנסת מטעם מפלגת 'הבית היהודי'.

הרב שי פירון, מועמד לכנסת מטעם מפלגת 'יש עתיד'.

נולד בשנת 1965 , נשוי ואב לשישה ילדים. פירון כיהן עד לאחרונה במקביל כראש מוסדות ישיבת פתח תקווה, כמנכ”ל תנועת“הכל חינוך” התנועה לקידום החינוך -בישראל שהוקמה על ידי אנשי עסקים וקרנות מובילות בארץ, ועוסקת בעיצוב מדיניות חינוך, וכרב השכונה הדתית באורנית. ממקימי עמותת 'צהר', העוסקת רבות בקירוב לבבות בין דתיים וחילונים, ונמנה על הנהגתה עד היום. בין השאר לימד בבית הספר הימלפרב בירושלים, ומונה לרב קיבוץ עין הנצי"ב בעמק בית שאן והיה רבו הראשון של ביה"ס המשותף של קיבוצי עמק בית שאן וכיהן כרב של אולפנית טבריה. עמד בראש אולפנית ישורון בפ"ת. תחת ניהולו של הרב זכתה האולפנית בכל פרסי החינוך האפשריים: פרס חינוך מחוזי, פרס החינוך של החמ"ד, פרס החינוך המוענק ע"י הנשיא, ועוד. הרב פירון היה מיוזמי תוכנית Teach for Israel פעל לשילוב תלמידים ממוצא אתיופי במערכת החינוך, וכחבר בועדת דברת עמד בראש ועדת החינוך המיוחד.

ח"כ דוד רותם, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת

יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט וחבר כנסת מטעם 'ישראל ביתנו'. חבר בוועדה למינוי שופטים, משמש כחבר הנהלת המרכז הרפואי שערי צדק וחבר הנהלת בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים - מכון לב. כיהן כסגן יו"ר הכנסת. היה בעל משרד עורכי דין בירושלים ושימש כיועץ משפטי של מועצת יש"ע ומספר מועצות אזוריות. לימד משפט חוקתי באוניברסיטת בר אילן.