לפני גזר דין. טייטל
לפני גזר דין. טייטלפלאש 90

בית משפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) שני מאסרי עולם ו-30 שנות מאסר באופן מצטבר על יעקב (ג'ק) טייטל המכונה "המחבל היהודי" שהורשע בשני מעשי רצח ובשלושה ניסיונות לרצח.

בנוסף נגזר עליו לפצות את קורבנותיו בסכום כולל של 560,000 שקלים.

השופט יועד הכהן ציין בגזר הדין, "רק אתמול ציינה מדינת ישראל את יום השואה והגבורה,שנועד להזכיר לכולנו את אימי שואת היהודים בשנים 1939-1945 , שבה רק על רקע אידיאולוגיה גזענית מטורפת, מבית מדרשו של הצורר הנאצי, נרצחו באכזריות  מיליוני יהודים-אנשים, נשים וטף- שלא חטאו במאום . אדם בהיותו אדם ובוודאי יהודי בהיותו יהודי, חייב לשאת לנגד עיניו את הציווי של "לא תרצח" על רקע גזעני, בוודאי ובוודאי לנוכח גורלו המר והטרגי של העם היהודי בדורות האחרונים. גזענות על רקע מוצאו הלאומי של אדם או השתייכותו הדתית פסולה בתכלית גם בעיני היהדות".

לפני שלושה חודשים שופטי ביהמ"ש, צבי סגל, משה דרורי, ומשה יועד הכהן, הרשיעו את טייטל וקבעו כי לא הייתה כל השפעה למצבו הנפשי וכי הוא היה אחראי למעשיו.

השופטים כתבו בהרשעה "מהראיות שבתיק עולה, כי גילויי האלימות של הנאשם פרצו הרבה לפני המועד הסמוך למעשים המיוחסים לו. גילויי אלימות אלו, הופנו הן כנגד בעלי חיים, והן כנגד פלסטינים. ניכר כי הנאשם הפיק מאלימות זו, מידה רבה של הנאה".

עוד כתבו "מערכות אידיאולוגיות ואישיותיות אלו, בנוסף עם התכנון המדויק, התחכום הרב שגילה הנאשם, ובהתווסף אל העדרה של ההיסטוריה הפסיכיאטרית של הנאשם, מצביעות, ברמת הסבירות הנדרשת, על כך שהנאשם ביצע את המעשים המיוחסים לו מתוך מודעות מלאה למעשיו ובחירה רצונית בתוצאותיהם".

נזכיר כי לפני כשנה חתמו סנגוריו על עסקת טיעון עם הפרקליטות. בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את ההסדר וקבע כי טייטל אכן ביצע את העבירות בהן הואשם: שני מקרי רצח, שני ניסיונות רצח, פגיעה בפרופסור זאב שטרנהל ועבירות אלימות נוספות.
 
לאחר מעצרו בשנת 2009 נחשף כי היה אחראי לביצועם של לפחות שבעה פיגועים, רציחת שני פלסטינים ופציעתם של שלושה בני אדם. בכתב האישום נאמר כי טייטל עמד גם מאחורי פיצוץ משלוח מנות בעיר אריאל שבו נפצע קשה מאוד הנער עמיאל אורטיז.



בדיון שהתקיים לפני כחודש וחצי ביקשה הפרקליטות לגזור על טייטל 70 שנות מאסר ועוד שני מאסרי עולם מצטברים. התובע, עו"ד שגיא אופיר, אמר במהלך הדיון כי "הנאשם במעשיו רמס כל ערך אפשרי עליו מושתתת החברה האנושית בכלל והדמוקרטיה הישראלית בפרט".
 
"במעשי הרצח, ניסיונות הרצח והאלימות, בז הנאשם לקדושת החיים, שממנה פינה ויתד לקיומו של היחיד בחברה האנושית", הוסיף אופיר.