מדורה אש ל"ג בעומר
מדורה אש ל"ג בעומרהלל מאיר

1. המדורה המנצחת היא זו שתוכננה להיות נר נשמה לרבי שמעון בר יוחאי. ככה זה – נשמה גדולה צריכה נר גדול. ההווי החברתי חשוב מאד אך מי שאסף קרשים ממוסמרים וזכר מי באמת מסמר הערב הוא המנצח.

2. המדורה המנצחת היא זו שכל מה שהיה בה התאים לרשב"י. זו המדורה שרשב"י היה בוחר להשתתף בה.

3. המדורה המנצחת היא המדורה של אלו  ששאלו כבר מזמן את הטבע הבריא שלהם שאלות עקרוניות למשל: האם רשב"י ישמח במדורה שתכננו? האם רשב"י היה רוצה בפעילות הזאת? האם רשב"י היה גאה בנו על מה שאנו עושים לכבודו או מוותר על התענוג המפוקפק?

4. המדורה המנצחת היא המדורה שהקרשים שלה היו כשרים למהדרין.  למשל, לא היו בה קרשים של ילדים אחרים או כמה משטחים מאתר הבנייה הסמוך או עצים שהם רכוש ציבורי כי רבי שמעון לא משתתף במדורה שיש בה גזל.

5. המדורה המנצחת הייתה המדורה של אלו שהתחשבו בשכנים, בשנתם ובכביסתם ובחרו מקום מרוחק מהבתים ושמרו על שקט יחסי במהלך הלילה.

6. המדורה המנצחת הייתה זו שמשתתפיה שמרו גם על איכות הסביבה כלומר, על ארץ ישראל היפה שלנו. הם זכרו שרשב"י, כתלמיד של רבי עקיבא, היה אוהב עמו וארצו עד מאד.

7. המדורה המנצחת הייתה של אלו שחשבו יותר משלוש פעמים אם לא שכחו להזמין חבר כל שהוא, מהסוג שלא מוזמנים אף פעם לאירועים חברתיים, ואולי הוא מסתובב כבר כמה ימים מיותם ממדורה וכמה שנים מיותם מחברים. המנצחים בחרו להיות חברים טובים ולהתגבר על הכעס והסטריאוטיפים לכבודו של רשב"י.

8. המדורה המנצחת הייתה זו שמשתתפיה הכינו מראש תוכן יהודי למדורה. אלו שיודעים שמוסיקה כמו טראנס, פופ, רוק, נזלת וליחה לא מתאימות לרשב"י, שסירב לקחת חלק אפילו בדברים הטובים שעשו הרומאים. המנצחים הללו שכנעו בנועם את חבריהם לשים מוסיקה יהודית מודרנית או שירים כשרים וטובים מהז'אנר של שירי ארץ ישראל.

9. המדורה המנצחת הייתה של אלו שלא שכחו את רשב"י בערב היחיד לכבודו בשנה ועסקו בסיפור ממסכת שבת דף לג(!) על רשב"י, רבי יהודה ורבי יוסי שדיברו על מלכות רומא ולבסוף רשב"י ובנו הסתתרו במערה. המנצחים הללו מוכנים לעמוד מול שאלות נוקבות ולא כל כך נעימות כמו: "מתי הייתי צריך להיות גיבור מול פיתויים ולדבר כמו רשב"י והתביישתי?"

10. המדורה המנצחת הייתה של אלו ששמרו על הפה בזמן המדורה. אלו שבדקו מה הם מכניסים אליו והרבה יותר מזה בדקו מה הם מוציאים ממנו. אלו שלא התעצלו להעיף מבט על חבילת הנקניקיות שהרי כבר היו דברים מעולם, וכשהגיע בשר ארוז ללא חותמת שאלו מהיכן הוא ולא טעמו עד שקיבלו תשובה מספקת. אלו שזכרו שרשב"י הוא שאמר שאילו היה במעמד הר סיני היה מבקש מהקב"ה שיברא לו שני פיות – אחד לדיבורי חול ואחד לדיבורי קודש.

11. המדורה המנצחת הייתה של אלו שלא תכננו את המדורה בשבת, לא בינם ובין עצמם ולא עם חבריהם. אלו שהזכירו לעצמם שאסור אפילו לגעת בקרשים  שהרי הם מוקצים משימוש בשבת. אלו שלא החליפו לבגדי חול באמצע סעודה שלישית והתגברו על היצר שחפר להם כבר מהצהריים: "צריך להזדרז".

12. במדורה המנצחת היו כאלה שכשכולם קבעו "עד הבוקר!" הם שאלו "ומה עם שחרית?" וסידרו מניין ותיקין לכל המדורה. הם ידעו שרשב"י לא ישמח אם ידלגו על תפילת הבוקר.

13. המדורה המנצחת הייתה של אלו שלמרות שקראו להם "חננות" שמעו ללוחמי האש והכינו מטף או ג'ריקן גדול ליתר ביטחון. בחשיבתם הבוגרת העדיפו לסחוב עוד משהו ולהיות בטוחים. אלו החבר'ה המדריכים בתנועות הנוער, שלקחו את חניכיהם ללילה מהנה והיו חזקים ב"מידת הזהירות" וסימנו מעגל אבנים למרחק ביטחון סביב המדורה – אותו אף אחד, אבל אף אחד לא עבר בשום פנים ואופן.

14. המשתתפים של המדורה המנצחת לא התביישו להיות יהודים ולהגיד את זה בקול רם, ולכן הם ברכו ברכת המזון עם זימון למרות שחלק מהחבר'ה כבר לא בקטע.

15. במדורה המנצחת לא השאירו עבודה לאחרים. ולכן כיבו את המדורה כמו שצריך והשאירו את המקום נקי לפחות כמו שהיה. הם לא היו שותפים לאמירה הקטנונית "אבל עובדי הניקיון מקבלים בשביל זה כסף" והתכופפו להרים את השיפוד האחרון בעודם חושבים על דבריו של רשב"י שאמר "ארץ ישראל נקנית בייסורים....".