קודם תופסק האנטישמיות, אחר כך הסכם שלום
קודם תופסק האנטישמיות, אחר כך הסכם שלוםפלאש 90

במכללה האקדמית צפת יתקיים היום (שני) יום עיון שיעסוק בנושא "גבולות מלחמתה של דמוקרטיה בטרור – האמנם?".

מומחה לטרור מהפקולטה למדעי המדינה במכללה, שמעון כרמי, הסביר בראיון לערוץ 7 כי ההתייחסות שלנו לטרור או לכל פשע אחר היא התייחסות המשפיעה קודם כל עלינו, לפני שהיא משפיעה על הפושע.

"אם נחליט שאנחנו מתעלמים מכל האמנות והולכים בצורה טוטאלית נגד הטרור, זה לא יעבוד", הדגיש כרמי, "בנוסף לכך, צריך לקחת בחשבון מה זה עושה לנו כחברה, כעם יהודי".

כרמי ציין כי לכל מדינה יש יכולת לנקוט באלימות גדולה יותר מכל ארגון טרור אחר בעולם, "למדינה יש אמצעי לחימה, חיילים ועוד כדי לנהוג באלימות".

עם זאת ציין כרמי כי למרות יכולת זו, מדינה לא תוכל להשיג ניצחון על הטרור, "המדינה רוצה ליצור איזון מסויים בין שמירת הערכים הדמוקרטיים שלא עושים הבדלות בזהות בין עדות, דתות או אזרחים שונים, לבין ההגנה על אזרחי המדינה ועל ערכיה".

"זה מחייב אותנו לעבודה חכמה, לנהל דיאלוג סמוי עם הצד השני שזו אבן יסוד בהתמודדות עם טרור. אנחנו צריכים ללמוד את הצד השני על מנת שנוכל להתמודד איתו בצורה היעילה ביותר אבל גם הצודקת ביותר".

"צריך לעשות הכל בצורה חכמה ונכונה ולא להגזים, כי הטרור היה הווה ויהיה והמידתיות צריכה להיות נר לרגלינו. קל להשתמש באלימות אבל במלחמה בטרור אנחנו מסתכלים קדימה - פחות בנקמות ויותר בביטחון שלנו בעתיד".

"בסוריה מיעוט עלוואי עושה טבח המוני בציבור שלו במרכז הערים. הוא תוקף את עצמו כדי לנקות עד כמה שאפשר את האופוזיציה. אנחנו רוצים להיות כמו סוריה? אני לא מדבר על פיתרון אלא על הקטנה והורדת גובה הלהבות".

"טבע האדם הוא להיות אלים - יש אלימות ברחובות ובבתים שלנו ובאלימות נגדית לאו דווקא תביא את התשובה הנכונה".

"אני מייחס אישית יותר חשיבות לכך שמדינת ישראל מסוגלת להוציא מקרבה שבעה או שמונה פרסי נובל של מיטב המוחות הישראלים בטכנולוגיה, בחקלאות ושאר הישגים מדעיים. בקו הזה אנחנו צריכים להמשיך. הטרור לא מת אף פעם וכשאנחנו כיריב של ארגוני הטרור מוכיחים שאנחנו חברה טובה ומתקדמת, מוסרית וערכית, אנחנו משמיטים חלק גדול מהטיעונים שלהם".