הרב מאיר כהנא
הרב מאיר כהנאפלאש 90

שופטת בית משפט השלום בירושלים, מלכה אביב, אישרה הסכם פשרה שהושג בין משפחת כהנא ובין רשות השידור, בעקבות הפסקת שידור פרסומת המזמינה את הציבור לאזכרת הרב מאיר כהנא הי"ד.

את התביעה הגיש הרב ברוך כהנא, בנו של הרב מאיר כהנא, באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, ובה טען כי רשות השידור וחב' הפרסום הפועלת מטעמה, שפ"מ מדיה, הפרו את ההסכם לשידור הפרסומת.

בחודש נובמבר 2009 ביקשה המשפחה לשדר תשדירים המזמינים את הציבור לאזכרת הרב כהנא. אנשי רשות השידור קיימו התייעצויות משפטיות ובכפוף לשינוי הניסוח והשמטת המילים כגון "קדוש", או "מנהיג ישראל" על הרב כהנא הסכימו לשדר את התשדיר.

התשדיר שודר ברדיו מספר פעמים ואולם לקראת סוף ההסכם פנו אנשי שלום עכשיו לרשות השידור, ודרשו להסיר את התשדיר. בעקבות הפניה החליט מנכ"ל רשות השידור דאז מרדכי שקלאר להפסיק באופן מיידי את השידורים. 

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נטען כי הפסקת התשדיר היא בבחינת הפרת חוזה וכתוצאה מהפרה זו האירוע ניזוק ונגרמה עוגמת נפש למשפחת כהנא. עוד טען עו"ד  בן גביר במהלך הדיונים בבית המשפט 
כי לא ייתכן שתנועת השמאל הקיצוני שלום עכשיו תנהל את רשות השידור ותביא לכך שהרשות מפסיקה תשדיר שכבר עבר את כל הבחינות המשפטיות רק בשל לחץ פוליטי.

בן גביר טען עוד, כי כפי שהרשות משדרת תשדירים הקוראים לציבור להשתתף באזכרת יצחק רבין ומנהיגים פוליטיים נוספים אין ולא יכולה להיות מחלוקת שהרשות חייבת  לאפשר גם למשפחת כהנא לשדר תשדירים.

בעקבות מספר דיונים שהתקיימו התגבשה הצעת פשרה ולפיה הרשות תשלם למשפחת כהנא סך של עשרת אלפים ש"ח וחברת הפרסום שפ"מ מדיה תשלם סך של חמשת אלפים ש"ח. את הרשות ייצג עו"ד גינו ויינס ואילו את חברת שפ"מ מדיה עו"ד תומר וייסמן. להסדר ניתן תוקף של פסק דין.

עורך דין איתמר בן גביר אומר בתגובה, כי "אני שמח שהרשות תפצה את מרשיי ויחד עם זאת מתכוון להמליץ להם להזמין תשדיר נוסף גם השננה באותו נוסח. במידה והרשות תסרב לפרסם נפנה לבית המשפט ונעתור על ההחלטה. הימים ששלום עכשיו מנהלת את רשות השידור חלפו עברו, וזכותה של משפחת כהנא לפרסם תשדירים בדיוק כשם שזכותה של משפחת רבין לעשות כך".