סגן מפקד כוחות הגירוש: מבקש סליחה

סגן מפקד כוחות הגירוש מגוש קטיף, תנ"צ (בדימוס) מאיר בן ישי, ביקר היום (שלישי) במוזיאון גוש קטיף בירושלים.

קצין המשטרה בדימוס, שהודיע לפני שמונה שנים בעת פינוי בתי הכנסת בגוש קטיף "הגיע שעת פינוי", מתחרט על מעשיו, והיום הוא הגיע למוזיאון כדי לפרוק את כאבו וגם לבקש סליחה.

בן ישי סייר במוזיאון שלוש שעות במהלכן התנהל דיון נוקב, סביב שולחן עגול, על הימים ההם והתחושות הקשות שמלוות אותו מאז הפינוי, "אני חי את הכאב הזה יום יום", אמר בן ישי, "אין שבוע שמישהו לא מזכיר לי את זה".

בן ישי סיפר שלאחרונה הגיע לתחנת הדלק של יישוב המפונים "יד בנימין" ניגשה אליו בחורה שזיהתה אותו, החלה לפרוץ בבכי ואמרה לו "אתה לא בא לי בטוב" והוא נאלץ לעזוב את המקום לאור סערת הרגשות שהתחוללה במקום.

בן ישי נזכר כיצד במהלך פינוי בית הכנסת בנווה דקלים "הגן בגופו על חנן פורת ז"ל", מפני הכוחות המפנים. בן ישי אף שיתף בגילוי לב שכאשר הוא עולה לקברו של אביו, מדי שנה, הוא שר ומלווים אותו הניגונים ששרו הנערות בבית הכנסת בנווה דקלים בשעת הפינוי - 'תפילה לעני כי יעטוף'.

"אצלי הפצע עדיין פתוח וכואב, אני חווה טלטלה" הודה בן ישי וחשף שהוא בעל "זכויות היוצרים" על ניסוח פקודת הפינוי - "בנחישות
ורגישות".

בן ישי הוסיף ש"חברי המפקדים מעדיפים לשים קיר אטום ולחיות בהדחקה - אני לא, אני הולך עם האמת שלי ולא מתבייש בה".

הוא סיפר שבעת הפינוי בכה גם בפני החיילים וגם אלופים בכו, "הדרגות אינם חסם לרגשות ולבכי". על הפינוי אמר כי "הייתה תהום פעורה, משיחית, בין המציאות לבין התושבים שלא האמינו שיהיה פינוי, גם כאשר כל כוחות הביטחון היו ערוכים בשטח לפקודת הפינוי".

בן ישי תקף את המערכת הפוליטית והאשים את המערכת שהפקירה את הכוחות המפנים בהתמודדות עם השבר המנטלי ביחס "ליום שאחרי" הגירוש, וקבע שהוא משוכנע שישנם מאות שוטרים שחיים את הכאב עד היום ולא טופלו מנטלית.

בן ישי הוסיף כי הוא לוקח על עצמו להביא את חבריו מאותה תקופה למוזיאון גוש קטיף ואמר "אני מבטיח לחזור לכאן , בלי נדר במקום כזה חייבים לבקר מידי פעם".

בספר האורחים כתב בן ישי "אצלי הפצע עדיין פתוח וכואב. כקצין שהגן על תושבי הגוש עוד משנת 1987 ובהמשך כמפקד חטיבה בחאן יונס, מצאתי מפנה אתכם מבתיכם ומאדמתכם. אתם הייתם דוגמא ומופת לי אישית ולכל עם ישראל לאהבת הארץ ממש. תחת
אש המשכתם לגדל ולחנך את ילדכם. חווית הפינוי מלווה אותי יום יום עם כאב עצום וכולי תקווה שעשינו זאת ברגישות ובנחישות. העשייה שלכם במוזיאון חשובה להיסטוריה של עם ישראל. וסליחה אם פגעתי".

מנהל המוזיאון, שלמה וסרטיל, ממגורשי היישוב גני טל, אמר לבן ישי כי המוזיאון בו מבקרים רבבות אנשים מהארץ והעולם, כולל שרים וחברי פרלמנט מהעולם כולו, הוקם כדי שדברים כאלו לא יקרו שוב, "שמונה שנים אחרי וזה כאילו קרה אתמול, איבדתי את כל מה שהיה לי, זה דבר נורא ואיום שאסור שיקרה שוב".

עו"ד קורינאלדי שליווה את בן ישי אמר כי הוא "מתרגש מהכנות והאומץ של בן ישי, ודבריו הם מקור נחמה לרבים. במידה מסוימת, להבדיל, גם הוא סוג של קורבן".