ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפנייוני קמפינסקי

חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה), התייחס (רביעי) לגזירות הכלכליות וציין כי הציבור החרדי יבוא חשבון, כלשונו, עם חברי הקואליציה שלא פועלים למניעת הפגיעה הקיימת, לטענתו, בשכבות החלשות ובמעמד הביניים.

"אחת הבעיות המרכזיות היא שיש במדינה שר אוצר שלא מבין בכלכלה, ושאין לו רגישות כלשהי לנושאים החברתיים ואין לו מושג מה זה חמש מאות שקל עבור משפחה", אמר גפני.

לדבריו, קיימת בעיה גדולה יותר, "מי שנותן ללפיד את הכוח זה 'אחיו' והשותף שלו שעומד בראש הבית היהודי, נפתלי בנט, שמייצג משפחות ברוכות ילדים מהמגזר הדתי, שמייצג מוסדות חינוך דתיים. והוא פשוט כפוף בצורה מוחלטת ליאיר לפיד. זאת הבעיה המרכזית – זה דבר שהוא חסר תקדים מבחינה פוליטית.

"אני לא זוכר מקרה כזה שבמפלגה שיש לה כל כך הרבה מנדטים שהופכת להיות נטולת חיות עצמית, איננה משפיעה אפילו כמלוא הנימה בדברים שחשובים לה. איננה משפיעה על כלום ויושבת על כסאות, שזה הדבר היחיד שיש לה, ומעבר לזה היא לא יכולה לעשות שום דבר. מה היא עונה למשפחות מרובות ילדים של הציונות הדתית שהצביעו לבית היהודי?", שאל גפני.

גפני תקף את הממשלה ואמר כי אין לה רגישות חברתית, כהגדרתו, "הממשלה מזכירה לי את סדום ועמורה, שם רצו להרעיב אנשים, לא רצו להכניס אורחים ועטפו את זה במעטפת אידיאולוגית. שר האוצר הנוכחי איננו מבין בכלל בעניין הזה, הרי קצבאות ילדים זה דבר אוניברסלי ובינלאומי. זה דבר שאיננו קשור בכלל לנושא העבודה. זה נושא של סיוע לילדים שקיים בכל רחבי העולם. בכל מקום שיש קצבאות ילדים יש הטבות ניכרות שנותנים למשפחות עם ילדים, ובכל המדינות שיש קצבאות ילדים - הדבר לא קשור כלל לנושא של עבודה. הרי אם שני בני הזוג עובדים, ואנחנו יודעים שיש רבים מאוד כאלה, וההכנסה שלהם נמוכה, קצבאות הילדים זה דבר בסיסי".