מטרות דתיות. תפוח בדבש
מטרות דתיות. תפוח בדבשצילום: פלאש 90

בעוד כמה ימים נחגוג את ראשית השנה החדשה. השנה יותר מתמיד יש להיערך נכון לקראת הוצאות החג, מכיוון שהוא יחול בצמוד לשבת. במקום להשתעבד להרגלים הצרכניים ולסחוב אותם שנה נוספת, ננצל הזדמנות זו להתחלות חדשות. כיצד עושים זאת? הנה כמה כללים חשובים.

תכנון נכון ומדוקדק הוא כלל יפה לכל ימות השנה, אך הוא מועיל שבעתיים כאשר מדובר בתקופת החגים. הפעם ננסה לעשות רשימה הפוכה – להעלות על הכתב את התקציב שיש לנו במסגרת ההוצאות המיוחדות בחגים, לפי כל סעיף וסעיף, וממנו נגזור מה נקנה. כך בסעיף המזון נקצה סכום על פי יכולותינו וממנו נחשב את הקנייה בסופר. הדבר נכון גם לרכישת הבגדים החגיגיים ולהענקת המתנות לקרובינו. כך נוכל להיערך בפירוט להוצאות המיוחדות לתקופה ולא נופתע מהוצאות בלתי מתוכננות.

אם אתם מזמינים אורחים לסעודות החג השונות – אין זו בושה לבקש מהם שישתתפו במעמסת ההכנות. גם בנושא המתנות אין צורך להפריז רק כדי להרשים. טובה מתנה צנועה ומלאת מחשבה מאשר חפץ שאמור לסמל את המחווה אך בעצם השאיר כאב בכיס.

היערכות מוקדמת לקניות הרבות יכולה לייעל את הקנייה ולחסוך לא מעט כסף. במקום לצרף את מגוון הקניות למקום אחד, כמו למשל הסופר הקרוב, מומלץ לפצל את הקניות לפי תחומים. את הבשר נקנה במקום שאנחנו מכירים כזול דווקא בבשר, את הירקות מהשוק, את מוצרי הניקיון בחנויות המתמחות בתחום. כמובן שחלק משמעותי מהקנייה יישאר לסופר, אך כאמור לא חייבים לרכוש הכול דווקא שם.

בזמן הקנייה אל תתפתו לרכישת מוצר רק משום שהוא במבצע, גם אם המבצע אטרקטיבי. את הקנייה עושים בעצם בבית ולא בחוץ. קרי, מה שלא קבעתם לקנות בבית – לא נכנס לעגלה.

הקניות לחג מהוות הוצאה גדולה למשק הבית. לכן כדאי להקדיש להן זמן ולא לקנות ברגע האחרון. כך אפשר להיערך נכון, לעשות סקר שוק ולמצוא את הקנייה החכמה והמשתלמת ביותר.

הכותב הוא דובר 'פעמונים'