בית הכנסת החורבה
בית הכנסת החורבהפלאש 90
חברת הכנסת רות קלדרון (יש עתיד), תוקפת את ההגבלות בכניסת מבקרים שהוטלו על בית הכנסת 'החורבה' ברובע היהודי בירושלים.

"הגיעה אלי פניית ציבור מאזרח שנמנעה ממנו הכניסה לבית כנסת ׳החורבה׳ בירושלים משום שאינו חרדי ולא הגיע בזמני הסיור הקבועים", סיפרה קלדרון.

לדבריה, בית הכנסת שנחרב על ידי הלגיון הערבי לאחר כיבוש העיר העתיקה ונבנה מחדש לפני שלוש שנים, הוא נכס לאומי של ישראל "ולא של זרם כזה או אחר". ח"כ קלדרון הדגישה כי "השם 'בית כנסת' טומן בחובו את משמעות המוסד שהיא ההתכנסות הציבורית. מרחב שיש בו מקום לכולם".

ח"כ קלדרון מתחה ביקורת על העובדה שבית הכנסת אינו פתוח לכלל הציבור בשעות היממה. "המקום שופץ ומתוחזק מכספי משלמי המיסים ואף על פי כן מתבצעת בו אפליה וסלקציה בכניסה. המצב בלתי נסבל בעיני. אל לנו לשתף פעולה עם חילול המוסד הזה. המקומות הקדושים הם של כולנו ובכוונתי לפעול בנושא".

מנהל התיירות בחברה לפיתוח הרובע היהודי, אייל מתן, הגיב לטענות שהשמיעה ח"כ קלדרון ואמר כי הן לא מדויקות בעליל. "בית הכנסת פתוח לשלוש תפילות בכל יום ובמהלך התפילות יש כניסה חופשית לכל עם ישראל", הסביר מתן והדגיש כי בין התפילות מתקיימים סיורים מודרכים בבית הכנסת וכל מבקר יכול להצטרף.

"עלות השיפוץ והשיקום של בית הכנסת עמדה על חמישים מיליון שקלים. המדינה לא העבירה אפילו שקל אחד", הוסיף מתן וסיפר כי יהודים מרחבי העולם נשאו בעול השיפוץ.

באשר לטענותיה של ח"כ קלדרון ולפיהן הכניסה לבית הכנסת היא למבקרים בלבד, הסביר מנהל התיירות של הרובע כי בבית כנסת פועל כולל חרדי. "אותו אדם שנכנס לבית הכנסת וטען שהוציאו אותו - נכנס מכניסה אחורית שמיועדת לאברכים בלבד. אנשי בית הכנסת הפנו אותו לכניסה הראשית".