ליגות הספורט במוסדות האקדמיה הם חלק שגרתי מהחיים בקמפוס, והשבוע נפתחה לראשונה גם ליגת ספורט חדשה במכון לב ומכון נווה של ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה בירושלים.

ליגת הספורט של מכון לב ומכון נווה כוללות 4 ענפי ספורט – כדורסל, כדורגל, פינג פונג ושחמט.

"חיפשנו דרך לגבש את הסטודנטים ואין דרך טובה יותר מספורט", ציין רכז הרווחה באגודת הסטודנטים של מכון לב, אלחנן מינרבי, והוסיף כי: "זהו הצעד ראשון לפני הצטרפותנו לאיגוד הספורט האקדמי. בכוונה בחרנו גם בענפי ספורט פחות ספורטיביים דוגמת שחמט וטניס, על מנת שכל סטודנט ימצא את מקומו, גם אם הוא לא ספורטאי מצטיין".

מינרבי מציין, כי הקבוצות בליגה בנויות לרוב מתלמידים במחלקות שונות וגילאים שונים, ככה שהגיבוש הוא עמוק ואמיתי.  בנוסף, בשונה ממוסדות אקדמאיים אחרים לליגת הספורט במכון לב יש אפילו אתר אינטרנט משלה שאותו פיתח אחיה רוזנפלד, סטודנט שנה ג' להנדסת תוכנה במכון.

"אני לא מבין איך לא חשבו על זה עד עכשיו, אני מרוצה שהליגות מורגשות בכל מקום בקמפוס", מציין יאיר קלר (19), סטודנט שנה ב' בהנדסת אלקטרוניקה, שמשחק בליגת הכדורסל של המכון, ומוסיף כי: "אנחנו רואים אווירה כללית של גיבוש בקרב הסטודנטים, אנשים מתחילים להכיר אחד את השני, ופתאום מסתבר לך שהבנאדם שכבר שנה יושב לידך בבית מדרש הוא שחקן מעולה וכל הזמן הזה לא היה לך מושג. כסטודנטים באקדמיה לפעמים לא ממש יוצא לנו לעשות פעילות ספורטיביות, דבר שבמרוצת הזמן פוגע בנו. באמצעות הליגה אנחנו זוכים לזוז ומרגישים הרבה יותר טוב, לי אישית יוצא לעשות יותר כושר במסגרת הליגה". 

מינרבי, סטודנט שנה ג' להנדסת חשמל במסלול העתודה, שמתפקד גם כרכז רווחה ותשתיות באגודת הסטודנטים ציין כי "בקמפוס שלנו יושבים זה לצד זה דתיים לאומיים לצד חרדים. היה חשש שבגלל שמכון לב הינו מוסד דתי, הסטודנטים יהיו יותר 'כבדים' ולא ימצאו בסדר יום העמוס שלהם מקום לליגות. למרבה ההפתעה כבר ביום הפתיחה להרשמה הייתה היענות גבוהה בהרבה מעל המצופה". מינרבי מסכם כי: "השאיפה להשתלב בליגת המכללות הארצית תדרוש מאתנו אולמות ביתיים לכל ענפי הספורט, השתתפות בכנסים של הליגה, ארגון הסעות של שחקנים למקומות המשחק ברחבי הארץ".