יוחאי דמרי המתמודד לראשות מועצת הר חברון שיגר הבוקר (ראשון) מכתב לשרת המשפטים ציפי לבני בו הוא מבקר בחריפות את התנהלות נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס.

דמרי טוען כי ההחלטה למנות את השופט בדימוס יצחק זמיר למגשר בין הפלסטינים והמדינה בעניין שטח אש "918" בדרום הר חברון, מצויה בניגוד עניינים בנושא, לאחר שזמיר זכה בעבר בפרס מהאגודה לזכויות האזרח שמייצגת כיום את העותרים הפלסטינים בנושא.

במכתבו לשרה לבני הדגיש דמרי כי, "אין זה סביר כי שופט אשר זכה בפרס מטעם האגודה לזכויות האזרח ואף ישב בוועדת הפרס כחבר בצוות השופטים של האגודה, יקבל החלטות אובייקטיביות ללא הטיה בסוגיה שלפניו כאשר אותה אגודה נמנית בין העותרות".

"ההחלטה למנות את השופט זמיר חורגת בצורה קיצונית ממבחן הסבירות. בנוסף, בית המשפט מתקפל בצורה חמורה 'ובוחר שלא להחליט' ולהעביר את התהליך לגישור משום שהוא חושש לגרש קומץ ערבים פולשים מאדמה שאינה שייכת להם בשל הביקורת הציבורית והתקשורתית הצפויה. זאת כאשר הוא יודע לגרש ביעילות רבה ובאכזריות יהודים מאדמתם. האם בשל סיבות פופוליסטיות מדינת ישראל צריכה להתפשר על זכויותיה הטבעיות על אדמתה? תמוהה בעיניי מאוד העובדה שבית המשפט בחר להעביר את הנושא לבוררות, למרות שאין כל מסמך שמעיד על בעלות של אותו קומץ פולשים על הקרקע  ומבלי שהציגו עד כה כל שטר מכר או שטר קניין. עוד יותר תמוהה בעיניי העובדה כי ארגונים אנרכיסטים בריוניים ואנטי ציוניים החותרים תחת אושיות המדינה, מצליחים לכופף את מוסדותיה". 

שטח אש 918 הינו שטח מריבה שכולל 33 אלף דונם בדרום הר חברון, כאשר מזה 15 שנים מתקיים דיון בבג"צ המתייחס להשתלטותם של מאות משפחות ערביות לשטח לאחר שכבר בשנת 1980 הוכרז כשטח צבאי סגור.

על השטח הוקמו שמונה כפרים ובהם פלסטינים, רועי צאן וחקלאים, הטוענים כי היו בשטח עוד לפני הכרזתו כשטח צבאי, ומתגוררים כיום במערות ובמבני קבע הסמוכים להן. המדינה מצדה טוענת כי בדיקות שערכה מעידות שלא היו בו פלסטינים טרם הכרזתו על שטח אש, ואף מדגישה כי במקום היו בעבר אימוני חיל אוויר בהם הוטלו פצצות, מה שמסיר לדעתה את האפשרות כי במקום גרו בעבר בני אדם.