רכב תקוע בשלג
רכב תקוע בשלגצילום: פלאש 90

נזק לדירה – כל מי שלקח משכנתא על ביתו מתחייב גם לרכוש ביטוח נזקים לנכס. ביטוח זה אמור לכסות נזקים כמו נזילות, פיצוצים בצנרת או הצפות למיניהן. דווקא עכשיו ולא רגע אחרי הסופה ניתן להבחין בנזקים שנשארו ומחכים לטיפול. לפני שמפעילים את הביטוח יש להתייעץ עם מומחה בתחום אם ישנה עילה לתביעה, או שמא כדאי לתבוע גוף אחר עקב רשלנות (המועצה האזורית, חברת החשמל וכדומה).

כלל זהב בפיצוי נזקים, וזה נכון לגבי כל נזק ברכוש: לצלם ולתעד. צאו מנקודת הנחה שחברות הביטוח, או כל מי שתנסו להוכיח כי עליו לפצות אתכם, ינסה כמובן להתנער מכך. על כן תיעוד בזמן אמת יכול להקל ולחסוך את כאב הראש סביב התביעה.

נזק לרכב – אם נגרם נזק כלשהו לרכבכם ויש לכם ביטוח מקיף, זה הזמן לממשו. כמו כן, אם עץ נפל על מכוניתכם או שביצעתם תאונת דרכים בעקבות תשתיות הכביש הגרועות, כמו בור שלא סומן, יש להתייעץ עם עורך דין לצורך בחינת תביעה של הגורם הרלוונטי.

פגיעת גוף – דעו כי בית הספר מבטח במשך כל השנה את ילדיכם מפגיעות גוף. אם אחד הילדים נפגע בשל החלקה לדוגמה, גם אם זה לא נעשה בשטח בית הספר ובזמן הלימודים – ניתן לבדוק את כיסוי הביטוח ולברר אם קיימת עילה לתביעה.

ימי חופשה – כאן מדובר רק על בחינת רצונו הטוב של המעסיק ולא על חובתו. המדינה כבר הודיעה לעובדיה שתשלם את חציו של כל יום חופש כפוי שנגרם עקב הסופה. שר הכלכלה אף ביקש מהמעסיקים הפרטיים שיחילו זאת גם על עובדיהם. אין זאת מחובתם, אולם לא עולה כסף לנסות, ואולי תופתעו מרמת הסולידריות של מעסיקכם.

הכותב הוא דובר 'פעמונים'