חנוכת בית הספר "ניצני קטיף"
חנוכת בית הספר "ניצני קטיף"קובי פינקלר

תלמידי בית הספר ניצני קטיף בניצן, נכנסו היום (שלישי) למבנה הקבע של בית הספר לילדי המגורשים.

אלא שהכניסה לבית הספר היתה מלווה בעצב במקום בשמחה. התושבים הבינו שהשביתה לא תעזור והסכימו להיכנס לבית הספר גם ללא בית כנסת וחצר משחקים ראויה.

דרור וענונו מהורי הילדים בבית הספר ניצני קטיף מתאר את האכזבה, "השמחה ממש לא שלמה, אולי זה עדיף ממבנה זמני, אבל ציפינו שאחרי שמונה שנים וחצי, ניכנס לבית ספר מוכשר וראוי".

לדבריו, בנוה דקלים היו לנו בתי ספר מאורגנים, עם כיתות, אולם ספורט, חדר תפילה וספרייה. אז מי באמת אשם, משרד החינוך, המועצה, מנהלת תנופה זה ממש לא מעניין, הילדים שלנו מקבלים היום בית ספר לא מושלם, שאין בו אפילו בית כנסת להתפלל, אומרים לנו להתפלל בתורנות".

וענונו טוען, כי התחושה היא שהמגורשים הם נחלת העבר והם הופקרו, "היו מספיק שנים להתארגן. קיבלנו היום משהו שלא מתקרב למה שהיה בגוש קטיף. הילדים שלנו עברו כבר חמישה מוסדות חינוך, כולל מלונות ואתרים זמניים, החוויה של הגירוש עדיין צרובה אצלם בלב. הם מקבלים מדי יום תזכורת מאין הם באו ולאן הם הולכים".

וענונו מצטער שבממשלה שבה יושבים שרים מהמגזר, כמו בנט ופירון, ככה מתייחסים לילדי המגורשים, "הילדים כבר איבדו המון ימי לימודים בגלל התשתיות הקשות. מדוע משרד החינוך לא לוקח אחריות. כשילדה מתל אביב כתבה משהו בפייסבוק השר פירון הלך להיפגש איתה, אבל איתנו אף אחד לא נפגש, אנחנו מופקרים".

דנה זלינגר מועד ההורים אומרת לערוץ 7, כי היא עמדה היום ובכתה, "לפני שמונה וחצי שנים גורשנו מגוש קטיף, עם ארבעה ילדים, הבן הצעיר שלי היום בכיתה ח', האם אחרי כל שנות הנדודים במבנים זמניים זה מה שהילדים צריכים לקבל".

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר בתגובה כי המשרד תמך במפוני גוש קטיף וליווה אותם ברגישות המתבקשת לאורך כל השנים, מתוך הכרה בצרכיהם הייחודיים. בתוך כך הקצה המשרד תקציב לבניית בית ספר חדש כבר לפני מספר שנים, והעביר אל המועצה האזורית חוף אשקלון את ההרשאה התקציבית. עם סיום הבנייה התקבל במחוז אישור בטיחות ממהנדס המועצה, המתיר אכלוס תלמידים במוסד.