העברת הילדים שהורעלו לבית חהולים שניידר
העברת הילדים שהורעלו לבית חהולים שניידרדוברות בית החולים שניידר

מיכאל ויצחק גרוס, בני 5 ו-7 שהורעלו משאיפת חומר הדברה, עדיין מאושפזים בבית החולים שניידר בפתח תקוה.

בראיון לערוץ 7 סיפרה סגנית מנהל בית החולים, ד"ר אפרת ברון-הרלב, כי מצבם עדיין קשה מאוד "אבל בתוך המצב הקשה הם במצב די יציב".

היא סיפרה כי הילדים מטופלים באמצעות מערכת 'אקמו' - מערכת התומכת בלב ובריאות, "היא כמעט מחליפה את פעולתם ומאפשרים ללבבות תקופת גישור במטרה להתאוששות השריר".

ברון-הרלב הסבירה כי הרעל, איתו נפגש בית החולים בפעם הראשונה, פוגע בתאים שמרכיבים את שריר הלב, "כל שריר הוא איבר שדורש הרבה מאוד אנרגיה ובעיקר הלב שעובד כל הזמן ויש לו תאים מיוחדים ופעילות מיוחדת והרעלן פוגע במנגנון של התאים המפעילים את הלב ומונע כמעט באופן מוחלט את פעולתו של השריר וכך נגרם המוות".

"שני האחים טופלו בצורה מיטבית בית החולים שערי צדק", שיבחה סגנית מנהל בית החולים, "על ידי כך הצלחנו להגיע למצב בו אנחנו מחליפים את פעולת הלב ומקוים שהם יתאוששו".

היא ציינה כי עכשיו צריך רק סבלנות, "צריך לתת את הזמן ואת כל הטיפול התומך שבשניידר אנחנו יודעים לתת. זה נראה היסטוריה רחוקה אך בסך הכל זה קרה אתמול וצריך לתת זמן".

היא הסבירה כי במערכת האקמו ניתן לשמור על פעילות הלב והריאות עד שלושה שבועות, "אנחנו מקווים שלא נצטרך להגיע לתקופה כזו"

אופטימיות זהירה ניתן היה לשמוע בקולה של ד"ר ברון-הרלב. לדבריה, ברפואת ילדים תמיד יש אופטימיות "ילדים הם לא מבוגרים והם יודעים להבריא ממצבי קיצון שאף אחד לא משער שניתן להבריא מהם. עם זאת, אי אפשר להיות מאוד אופטימיים במצב כזה אך יש סיכויי החלמה".

היא סיפרה עוד כי הילדים עברו לשניידר, "למרות שיש מרכזים רפואיים לילדים טובים מאוד. לנו יש התמחות במערכת האקמו ובמצבים מורכבים שדורשים מעורבות רב מקצועית מאוד משמעותי".

עוד ציינה ברון-הרלב כי הילדים הועברו מירושלים באמצעות מערכת האקמו ולמרות שכעת יש ילד נוסף, חוץ מהאחים, נמצא עם המערכת הזו ואין בשניידר שלוש מערכות כאלה, תוך זמן קצר הצליח בית החולים להשיג מערכת שלישית, "שתי מערכות עלו באמבולנסים עם צוותים גדולים שכללו מנתח לב-חזה וטכנאים מומחים, על מנת לחבר את הילדים כבר בירושלים ולהעבירם לשניידר".